Menu

Kas sina tead, millised on need kolm näitajat mille järgi eestlane teleri valib?

Võrumaa Teataja

Eesti inimesed vaatavad teleriekraani iga päev ligi neli tundi ning telereid kasutatakse eelkõige traditsioonilise televisiooni vaatamiseks – seda teeb 94% teleriomanikest, selgus Samsungi poolt tellitud telerivaatamise uuringust. Nii interneti- kui ka allalaaditud sisu vaatab teleri abil iga viies inimene.

Tänase rahvusvahelise teleripäeva puhul on Samsung Eesti tootekoolitaja German Baranov toonud uuringust välja need kolm kriteeriumit, mis on Eesti inimestele uue teleri valimisel kõige olulisemad.

1. 89% vastanutest peab kõige tähtsamaks pildikvaliteeti. See on tegelikult üsna loogiline, et tänapäeval on kõige olulisemaks just edastatava pildi kvaliteet. Uued tehnoloogiad võimaldavad luua tipptasemel 4K sisu ning turul on mitmeid telereid, mis suudavad anda edasi seda kvaliteeti ja teravust, mida 4K pilt nõuab. Näiteks Samsungi QLED teleril on suutlikkus kuvada seni pigem kinotööstuses kasutatud ülitäpset DCI-P3 värvispektrit ehk edastada värve sajaprotsendiliselt igal heledustasemel.

2. 81% inimeste jaoks on oluline teleri suurus. Eestimaalastel on vaja, et teler oleks pigem suur, sestap on kõige populaarsemad just 55’’ ja 65’’ uuema põlvkonna telerid. Suurema ekraaniga telerite vastu on nõudlus madalam ning väiksema ekraaniga telereid soetatakse viimastel aastatel tihti hoopis monitorideks.

3. 72% eestlastest peab oluliseks teguriks telerite hinda. Mõistagi on hinnal väga suur mõju ostuotsuse tegemisel, samas peab Eesti inimene siinjuures oluliseks mitte niivõrd odavat hinda kuivõrd head hinna ja kvaliteedi suhet. On ju eestlase jaoks pildikvaliteet nõudmine number üks, milles väga lihtsalt järgi ei soovita anda.

Võrdluses teiste Balti riikidega on eestlased oma pildikvaliteedi nõudmistes ja suuruse osas esirinnas. Näiteks leedukate jaoks on samuti olulisim pildikvaliteet, kuid seda vaid 72% vastanute hulgas, lätlaste jaoks on aga kõige olulisem teleri hind (71% vastanutest).

Samsungi tellitud teleriuuringu viis Eesti elanike seas läbi OMD Snapshots ja uuringus osales 500 inimest. Eestis, Lätis ja Leedus samaaegselt läbi viidud küsitluse eesmärk oli välja selgitada, milliseid omadusi inimesed moodsate telerite juures kõige rohkem hindavad.

ENIMLOETUD

VIIMASED