• Kliendileht, kliendivihik, infolipik •
KAUBANDUS • Iga müügiga tegeleva ettevõtte unistuseks on enda juurde ostma meelitada võimalikult palju inimesi. Sellest andis märku ka 1. september, mil võrulaste postkasti jõudis korraga seitse klientidele mõeldud infolehte. Kooliaasta algus viis toimetuse mõttele proovida neid hinnata. Hindamise teeb keerukaks infomaterjalide väga suur erinevus. Kui näiteks Rimi puhul on tegu sõna otseses mõttes lehega formaadis A3, siis Meie on trükkinud pigem infolipiku (A5). Samas ühendab neid kõiki soov rohkem ja rohkem müüa. Sellepärast on igati kohane uurida, milline kliendileht meelitab poodi, milline visatakse prügikasti …
Valikurikkus ja ülevaatlikkus
Ostjad on läinud sedavõrd mugavaks, et ühest poest tahetakse saada korraga kõik vajalik. See on loomulikult vesi suurte poodide veskile. Rikkaliku valiku ja ülevaatlikkuse esikolmik:
1.–2. Maksimarket, Maxima
3.–4. Rimi, Selver
Väike valik, raskelt loetav
Kuigi kliendileht teenib eelkõige läbimüügi suurendamise eesmärki, ei saa kahe silma vahele jätta, kui kliendileht tekitab tuska oma tagasihoidliku valikuga ja seda vaadates peab silmi pingutama. Selle poole pealt paistsid silma:
1. Kagukeskus
2. Säästumarket
3. Meie
Meie tillukest infolipikut keeldusid mõned hindajad üldse kliendile mõelduks nimetamast. Tuleb nõustuda, et eakamad inimesed ei näegi, mis kirjas.
Rõõmsailmeline
{fcomment}