Menu

.      

Vooremaa - Kuidas meelitada kalamehi rohkem kohalikke teenuseid tarbima

„Balttouril 2013” Riias – Liis Pärtelpoeg Sibulateelt (vasakul) ja Kaja Allilender Peipsimaalt. Foto: ERAKOGUTURISM • Firma Positium on mobiilpositsioneerimisuuringutega kindlaks teinud, et mullu oli veebruari lõpus ja märtsi algul nädalavahetustel Peipsi ääres kuni 5000 Läti kalameest. Kahjuks ei tarbi nad Eestis olles peaaegu üldse siinseid teenuseid. Küsimuste küsimus on, kuidas meelitada neid seda tegema? Tegelikult eestlastel ikkagi on, mida neile pakkuda: taskukohast öömaja, jääle vedamist ja sealt kaldale toomist, sooja toitu, kala fileerimist.

MTÜ Peipsimaa Turism juhataja Kaja Allilender tunnistas, et kõik kalamehed ei vaja kindlasti näiteks fileerimisteenust, kuid ometi peaks kõikvõimalike erinevate teenuste tarbijate protsent suurenema. Allilender jõudis just äsja tagasi Riiast turismimessilt „Balttour”, kus oldi oma stendiga esimest korda väljas. „Ma olen väga rahul, sest saime infot vahetada nii ajakirjanike kui ka reisikorraldajatega. Samuti pakkus Sibulatee konkreetseid tooteid ja pakette,” rääkis ta.

Läti turule on Peipsimaa Turism plaaninud tänavu üsna palju tegevusi. Juba veebruaris ilmub Läti suurimas ja populaarseimas kalandusajakirjas Copes Lietas Peipsimaa esimene reklaam, kus kutsutakse siinseid teenuseid tarbima ning rõhutatakse ka, et tuleks olla keskkonnasäästlik ja oma prügi kaldale kaasa tuua, mitte jääle jätta.

Ajakirjas ja samuti selle online-keskkonnas on planeeritud osta reklaami veel mitu korda. Veel tulevad Peipsimaa-teemalised saated Läti kahel telekanalil. Veebruaris filmitakse kolmas saade talvisest kalapüügist Peipsil ja erinevatest teenustest, mida pakutakse. Saateid Peipsimaast on plaanis veel, igaüks neist oma teemaga. Saated on pooletunnised, igast saatest on olemas ka lühike treiler, mis on leitav Youtube’ist kanalilt PeipsimaaTurism.

Kaja Allilender rääkis, et messil „Balttour” tuli neile palju tagasisidet – et saateid, mis on Peipsimaast juba eetris olnud, on märgatud ja tagasiside oli väga positiivne. „Esimest korda on meil olemas Peipsimaa tähtsündmuste kalender 2013 ja see on trükitud ka läti keeles. Jagasime seda ka „Balttouril”. Samuti on loodud lätikeelne www.visitpeipsi.com ja see keskkond täieneb üha,” lisas ta. Sel aastal on plaanitud ka pressireis Läti ajakirjanikele, aga see üritus tuleb kevadel.

Lisaks Lätile tehakse turundust ka Venemaale. Pihkvas on plaanis tele-, raadio- ja ka kahes muus lehes reklaam suve hakul. Koos Lõuna-Eesti Turismiga tahetakse minna oma telgiga välja Pihkva hansapäevadele juulis, kaasates turismiinfo vahendamisse muusikud, kohaliku toidu pakkujad.
Vene turul kavatsetakse tööd teha ka Peterburi suunal. Samuti pole unustatud soomlasi, kel samuti üha sagedamini Peipsi äärde asja.

Seotud lood

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD