Menu

.      

Veebilehitsejas Chrome läheb ID-kaardiga allkirjastamine suvel katki

Chrome'i brauserGoogle avalikustab lähipäevil oma internetisirviku Chrome versiooni 42, mis põhjustab muudatusi veebis digiallkirjastamisel, tehes ID-kaardiga allkirjastamise suvel korraks võimatuks.

"Chrome’i versioon 42 muudab viisi, kuidas ID-kaart brauseriga suhtleb – tegemist on padutehnilise standardiga, mille nime teadsid seni vaid programmeerijad. Kui tänaseni toimus brauseri ja ID-kaardi omavaheline suhtlus NPAPI (Netscape Plugin Application Programming Interface) tehnoloogias, siis alates Chrome’i versioonist 42 alustab Google loobumist sellest pisut aegunud standardist," kirjutab RIA analüütik Anto Veldre oma blogis.

"Säilitamaks Chrome’i puhul ID-kaardiga allkirjastamise funktsionaalsust, tuleb üle minna uuele tehnoloogiale "Native Messages API". Seda tuleb teha umbes neljakuulise akna jooksul, mis Google meile jätab," lisas ta.

Kuniks kasutaja saab oma arvutis pruukida alternatiivseid sirvikuid nagu Mozilla Firefox ja IE, võib Chrome’i uuendamisega kaasnevast Veldre sõnul lihtsalt mööda vaadata ja kasutada neid teisi brausereid.

Pärast seda kui Google on kättesaadavaks teinud Chrome’i versiooni 42 ning kasutaja ongi selle juba alla laadinud, tuleb astuda ka teine samm – uuendada ID-kaardi tarkvara viimasele versioonile ka siis, kui seda on äsja tehtud. Tarkvara uuendamise käigus tuuakse Google’i poest kohale edaspidi vältimatu laiendus nimega "Token signing" (kasutajalt RIA). Paigalduse käigus sobitatakse Chrome’i häälestused üleminekuaegseteks. Pärast NPAPI hülgamist ja veebisaitide uuendamist augustiks 2015 tagab allkirjastamise Chrome’i laiendus "Token Signing" iseseisvalt ning Chrome’i häälestusi ei ole enam vaja modifitseerida.

Veebiteenuste pakkujad asendavad oma veebilehtedel vana lahenduse uuega, misjärel hakkab veebis digiallkirjastamine taas igas kontekstis tööle. Üleminekuperioodi vältel saab allkirjastamine toimuda nii uues kui vanas tehnoloogias. Eeldusel, et arvutis on tarkvara uuendatud, toimub valik automaatselt.

Teenusepakkujatel on vajalik ajavahemikus aprillist augustini 2015 viia oma veebisait vastavusse Native Messaging API tehnoloogiaga. Muudatus võib veebisaidi omanikule tähendada mõningat, kuigi mitte väga suurt kulu.

20 PÄEVA ENIMLOETUD