Menu

.      

Uus Lexus GS 250 ehk reis luksuse ja kõrgtehnoloogia rindele

Kogu GS seeria on ühte nägu. Vaieldamatult on eksterjöör sportlik, sest lisaks justkui kohe-kohe hobujõudude rohkusest lahtipääsevale kummis kapotile ja kõnekale kitsaste laternaplokkide vahele vaevalt mahutatud, justkui õhku ahmivale iluvõrele on tuunitud isegi mootori sound’i. See muudab muidu vaikse auto raskemal jalavajutusel kiiruseteemaliseks orkestriks. Hübriidversioonil puudub taga edev kaugeltmärgatav topeltsummutisüsteem, sest heitegaasid suunatakse allapoole. Uhkematel hübriididel on ühe läätsega bi-ksenoonide asemel ka kolmeläätselised LED-esituled. Pildile ei mahu see, et isegi summutitest tulevat häält on hoolikalt disainitud – muidu vaikne auto tekitab sportrežiimis kiirendamisel kadestamisväärset heli. Fotod: MIHKEL VANARIEt tegu on esimese Lexusega, mille Tartu Amserv Tähe pakkus lahkelt Võrumaa Teatajale kolmepäevaseks proovisõiduks, on asjakohane heita pilk margi ajalukku.

Bränd sai alguse 1983. aastal. Toyota Motor Corporation nägi Põhja-Ameerika autoturu järjekindlat nõudluse kasvu luksusautode järele. Kuna Toyota enda nime seostati sealmail eelkõige väikeste töökindlate säästlike sõiduautode ja praktiliste pikapitega, otsustati luua uus bränd, millele 1987. aastal peale põhjalikke uuringuid ning mitte ilma vaidlusteta pandi nimeks Lexus. Lexused on algusest peale mugavad, kestvad, kõrgtehnoloogilised autod.

12,3tolline HDD ekraan ei anna veel noore televiisori mõõtu välja, kuid Mac’i rüperaali ekraanini on vaid kukesamm. Ekraanile pole näpujälgi vaja jätta, sest kursori juhtimine käib käetoel oleva nihiku abil. Keskkonsoolil asuvast nupust saab valida kas öko-, tava- või sportrežiimi. „Odavamates” varustusastmetes muudab see mootori ja käigukasti reaktsioone gaasiandmisele, kallimates seab ümber ka adaptiivse vedrustuse vastavalt teie valikule viiel erineval moel. Praegusel ajal pakutavad Lexus GSid võib põhimõtteliselt jagada kolme gruppi: V6 bensiinimootoriga tagaveolised mudelid kannavad  numbrit 250, neliveolised 350 ja hübriidajamiga isendid 450. Viimaste variaatorkäigukastiga komplekteeritav jõuallikas arendab 343 hj, kiirendab auto paigalt 100 kilomeetrini tunnis 5,9 sekundiga ja toimib deklareeritud kütusekuluga vaid kuus liitrit 100 kilomeetrile.

Hübriidiga GS on oma klassi bensiinisäästutšempion Audi A6 ja BMW 520 ees, kusjuures võimsused on konkurente võrreldes vastavalt 343, 181 ja 184 hj – seega on Lexusel selle koha pealt drastiline eelis. Varustusastmeid on kokku viis: Comfort, Executive, President, F-Sport ja F-Sport S.

{jcomments off}

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD