Menu

.      

Riigiettevõte Eesti Post tõstab hinda, sest riigis jääb inimesi vähemaks!?

Võrumaa TeatajaAJALEHT • Septembri alguses avalikustas ajalehtede liit kõigi ajalehtede tänavuse augustikuu tiraažid võrreldes augustiga 2013. Meeldiv oli tõdeda, et võrumaalased loevad oma lehte sedavõrd innukalt, et aastataguse augustiga oli Võrumaa Teataja trükiarv tõusnud koguni 400 ajalehe võrra ja see andis ajalehtede seas kolmanda koha.

Kõige rohkem oli trükiarv suurenenud Äripäeval (+900), teisel kohal oli MK-Estonia (+600) ja kolmandal kohal Võrumaa Teataja (+400). Rekordiline tiraaž oli Võrumaa Teatajal koostöös Hauka laadaga.

Riigiettevõte Eesti Post jõuab tegutseda Eestist kaugel (näiteks Kasahstanis), kuid Eestis tahab tõsta kojukandehindu, sest riigis jääb inimesi vähemaks!? Eesti Posti postiteenuste juht Kaido Padar väidab lausa, et postipoiss tahab ka leiba! Postiljon peab oma postiringi läbi sõitma ka sel juhul, kui seal on üks lehetellija, ja sellest kulud ei suurene. Laupäeviti ei taha riigiettevõte aga lehti üldse postkasti viia, sest mille muuga seletada laupäevase lehe kättetoimetamise hinna eraldi tõusu? Riigiettevõte Eesti Post teenib kasumit ja peab postiljonide palgatõusu tagama, mitte seda siduma inimeste riigist lahkumisega.

Maakonnalehed ei ole nõus Eesti Postiga, et postipoiss tahab ka leiba. Postipoisil peab olema leiva peal ka või ja vorst. See on riigiettevõtte kohustus. Estonian Airile ja Kreekale raha jätkub! Miks on Eesti Post nii kehvas seisus, et vabandab end välja inimeste (lehetellijate) vähesusega? Estonian Air, näiteks, ei too argumendiks lendajate arvu vähenemist.

Riigiettevõtte töö tulemuslikkusest (kvaliteedist) ei ole siin juttugi. Mis juhtuks, kui Eesti Post kättetoimetamise hinda ei tõstaks? Mitte midagi, sest hinnatõusuga ei kaasne kvaliteedi tõusu. Ettevõtted loobuvad lehe tellimisest, sest ajaleht jõuab kohale hilisel pärastlõunal.

Alternatiiviks on Võrumaa Teatajal digileht, mille tellijate arv pidevalt kasvab. Nii langevadki Eesti Postil lehtede kättetoimetamise numbrid ja seda püütakse kompenseerida hinnatõusuga.
Eesti Post kulutas nimevahetuseks (Omniva) 140 000 eurot. Näib, et nimevahetus on toonud hinnatõusu, kuid kas toob ka uue kvaliteedi?

 

Ajalehe tellimishind koosneb kolmest hinnast: trükikulu, postihind, toimetamine.

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD