PROBLEEM • Grupp Väimelas asuva Võrumaa kutsehariduskeskuse (VKHK) tudengeid kritiseerivad kooli inglise keele õpet, sest õpilased pole rahul õpetaja kutsetööga ja neil puudub võimalus valida õpetajat.
„Õpetaja alandab tundides õpilasi ja sõimab neid,” võttis mure kokku VKHK turismi ja toitlustuse eriala esimese kursuse üliõpilane Kerli Metsaots. Tema väitel on õpilased pöördunud oma murega kooli juhtkonna poole ja allkirju kogunud, ent pole probleemile lahendust saanud.
Metsaots rääkis, et probleem on olnud juba aastaid, aga seni pole koolis mitte midagi ette võetud. „Oleme käinud isiklikult kooli juhtkonnaga rääkimas, arutanud teemat mitmete persoonidega, kuid vastuseks oleme saanud, et kannatage ära, see on alguse asi,” ütles ta.
Tudengite püstitatud probleem on mitmeid kordi kuhugi viimata maha maetud. „Asi on muutunud juba tõsiseks, kuna siin koolis pole võimalik inglise keeles käia,” kõneles Kerli Metsaots, „igapäevane alandamine hakkab juba närvidele mõjuma.”
Metsaotsa kursusekaaslane Maris Ojassalu, kes on ühtlasi kooli õpilasesinduse liige, ütles, et õpetaja sõimab õpilasi lollideks ja küsib, palju õpilased põhikoolis õpetajale maksid, et neid inglise keeles läbi lasti? Selline suhtumine on õpilastele alandav ja pannud neid mõtlema kooli vahetamise peale.
„Mul on kogu elu olnud inglise keel viis, kuid nüüd on see õppeaine muutunud ebameeldivaks,” rääkis Ojassalu. Tema väitel on mõnel õpilasel jäänud inglise keele pärast kool üldse lõpetamata.
Kerli ja Marise kursusekaaslane Ann Reili sõnas, et kord palus õpetaja õpilastel kirjutada, kuidas ta neid aidata saab. Vastuste peale naeris ta õpilased välja ja ütles, et nad peavad kõike juba ise oskama. Lisaks sellele luges ta need anonüümsed arvamused teiste kursuste õpilastele ette, naerdes õpilaste üle.
Õpilasi häirib asjaolu, et õpetaja ei lase ukse taga ootavaid tudengeid loengusse, keerates ukse lukku, kuigi hilinemisel võib olla mõjuv põhjus.
Õpilastel on soovitatud probleemi lahendamiseks võtta eraõpetaja, ent noortel pole selleks raha. Õpe kutsehariduskeskuses on küll tasuta, aga ühiselamu eest tuleb maksta 50 eurot kuus, lisaks kulub veel raha toidule ja riietele, nii et kogukulu on õpilastel 250-300 eurot kuus.
Kuidas kommenteerite tudengite muret seoses inglise keele õpetajaga?
Vastab Võrumaa kutsehariduskeskuse direktor Tanel Linnus: „Õpetaja Irja Lehtmets on oma tööd hästi tundev pedagoog, ta on ematsonaalne inimene. Võrumaa kutsehariduskeskuses on reegel, et iga aine lõppedes täidab õpilane tagasisidelehe, mille alusel saab hinnata ka õpetajate tööd. Vaadates õpilaste hinnanguid õpetaja Irja Lehtmetsa tööle, on arvamused seinast seina. Osa peab teda suurepäraseks õpetajaks, kel on lai silmaring ja õpilasi toetav suhtumine (niisugune arvamus on valdav), samas on õpilasi, kelle arvates on ta oma ütlustes väga kriitiline ning terav ega pööra kõigile õpilastele võrdselt tähelepanu.
Õpilaste koolist väljaarvamine on tavaliselt seotud õpilaste halva õppeedukusega, kus nad ei saa hakkama vähemalt kolmes-neljas õppeaines. Viimase kümne aasta jooksul ei ole mitte kedagi kooli nimekirjast välja arvatud inglise keele mitterahuldava hinde pärast. Meil puuduvad andmed/faktid, et keegi on koolist lahkunud just õpetaja Irja Lehtmetsa pärast.
Samas on selge, et rakenduskõrghariduslikel õppekavadel õppijad on täiskasvanud inimesed, kes saavad kindlasti oma probleemidele lahenduse, kui arutavad seda ausalt ja avameelselt kõigi osapooltega. Mitte üheski konfliktis ei ole probleemid ühepoolsed. Samas on selge, et lahendused ei saa tulla väljastpoolt kooli.
Oleme õpetaja Irja Lehtmetsaga probleemist vestelnud ning järgmise tegevusena on kavas ühisistumine kooli juhtkonna, õpetaja ja nimetatud kursusega.”
























.jpg#joomlaImage://local-images/2026/01/20/Luhamaa kordon 25 12 2025 (1).jpg?width=2200&height=1238)





















.jpg#joomlaImage://local-images/2026/01/06/Eesti Vabadussojas voru kalmistu fotograaf aigar nagel (13).jpg?width=2023&height=1349)
.jpg#joomlaImage://local-images/2025/12/01/Voru volikogu 1 dets 2025 FOTO Aigar Nagel (66).jpg?width=2023&height=1349)

.jpg#joomlaImage://local-images/2025/08/29/Peaminister ministritega Taara linnakus (74).jpg?width=2000&height=1334)







.jpg#joomlaImage://local-images/2026/01/17/Katri Mandel (1).jpg?width=2109&height=1406)























.jpg#joomlaImage://local-images/2026/01/10/Kaapa kooli lapsed metsas Foto Aigar Nagel (23).jpg?width=2023&height=1349)







.jpg#joomlaImage://local-images/2026/01/16/Parksepa (3).jpg?width=2166&height=1271)


.jpg#joomlaImage://local-images/2026/01/09/Kadi Anno Kristina Noorsalu RingFM aastavahetus 2025 (15).jpg?width=2073&height=1382)

















Mis teha..see "sovjetiaegne viisakus" on ikka veel alles,,et ma ei hakka vanema inimese peale röökima,,,,olgu ta siis kes tahes,,,
Olen ka sellest proleemist teadlik ning oskan öelda, et asi on ikkagi selles, et need virisejad õpilased on selles ise süüdi ja pakuvad ikka üle. Nad ise ei viitsi ju õppida, siis on muidugi kerge kõike õpetaja kaela ajada.
Kui õpetaja Irjaga ilusti rääkida, leiab alati lahenduse, aga paraku on nii, et pigem minnemakse kuhugi mujale kaebama.
Ei maksa ikka teisi süüditada, kui ise ei viitsi õppida.
õppima!
No peaks ikka saama suheldud ka väljaspool kooli inimlikult.Oled vist ise ka konfliktne inimene.Keegi ei peaks kellelegi ette dikteerima,mis kella ajal on soovitatav kasutada ühistransporti.Sõita tuleb siis,kui ON VAJA!Rohkem mõistmist paluks:)
Kallis Katrin!
Õpetaja pole politseinik! Seega - miks peaks ta veel bussis korda looma. Aga see et ta Teile kähvas, see tuleb vist iseloomust. Mina seda prouat ei tunne, pole aimugi, aga bussi peal õpetajad ei pea küll korda pidama - isegi siis kui tema kooli õpilased mürgeldavad. Vabanege sellest sovetimentaliteedist, et õpetaja on õpetaja ka väljaspool kooli. See on lapsevanemate tegematajätmine. Mis puutub Teie peale kähvamisse, siis kes keelas vastu kähvata?!
tõepõhi on täielikult all kuna olen ise ka seal esimest aastat ja siukest debiilset inimest ma pole elu sees veel näinud... esiteks ta tõesti mõnitab õpilasi totaalselt... kui tõesti mõni ei oska tõlkida mingit sõna alustab tema kohe mõnitamisega pihta ning veel sõimamisega... pidevalt tunni alguses ja tunni lõpus tunni keskel kogu aeg... siuke inimene tuleks lahti lasta tõsiselt noo... näiteks on olnud ka selliseid asju et... pani koti laule ning ütles et kes eesti keeles mingi sõna ütleb paneb 2eurot sinna sisse... no see ei ole enam normaalsus... mõnel võibolla on tõesti inglise keelega probleeme.. no kurat õpetagu või aidaku siis mitte ärgu mõnitagu ja sõimaku eriti see ajab vihale et kui leiab inimese nö nõrgema külje kasutab ta kohe selle inimese vastu mõnitamise läbi ära... oleks mõni normaalsem õpetaja... ma vabalt käiks igas tunnis kohal.... aga sellise õpteaja tundidesse minek on vastutahtmist juba ja mitte ainult 10-20l inimesel vaid see on rohkem kui pooltel kellel temaga tunnid on... sellest võikski vabalt rääkima jääda!!! Ühesõnaga see inimese loom ei ole normaalne vaid HAIGE sõna otseses mõttes HAIGE... ta peaks käima ravil või minema pensionile ja tulema tema asemele noorem ja samas ka kogenum võtku kas või mõni välismaalane issanda risti vägi...
Jah!
Kas see tähendab seda, et IT ja puidu erialal ikka saavad praegused 12.klassi õppurid alustada rakenduskõrghariduse omandamist 2013 sügisel?
Nagu näha, on siiski sellel murel tõepõhi all...
mina küll nii ei arva. ja kui minu arvamus vale on - eks tehku siis demokraatiat seal ning hääletagu õpetaja maha häälteenamusega. ega eesti haridussüsteemist muud tahta polegi - õpetaja ongi ju juba elioni klienditeenindajaga samal pulgal - kniks ja kraaps ette - taha ja naeratus näol. kui homme naeratus äkki kellelegi ei meeldi(võib ju tunduda irwitusena) - ju siis põhjust jälle kaevata, aga siis ilmselt juba kohtusse - mitte ajalehte.
kui ma linnus oleksin, siis õpetajat ma põhimõtteliselt ei puutu - vaadaku need tudengid ise enda edasisi valikuid.
ehheega nõus. Ma ei ole oma pikal eluteel veel kohanud õpetajat, kes mõnitaks või takistaks seda, kes tõesti õppida tahab... Isiksustena küll, jah, on ka õpetajad erinevad. Nagu õpilsedki.
2. Intelligentne inimene kohaneb - nii keskkonna kui inimestega. Erinevate õpetajatega sealhulgas.
3. Nõudlikku õpetajat hinnatakse õpilaste poolt üldjuhul hiljem, aastate pärast. Irja Lehtmetsa hinnatakse.
4. Kahju, et VKHK õpilased teevad praegu mitte ainult oma koolile, vaid tervele Lõuna-Eestile karuteenet - olukorras, kus kõrghariduse omandamise võimalikkus VKHK-s (ja sellise kõrghariduse, mida hindavad tööandjad!) on teravalt päevakorral, on sellise isikliku tüliküsimuse paiskamine meediasse küll kahetsusväärne.
Raudselt, raudselt, raudselt sa ajad kägu
Hakake elama ükskord!! Irja oli väga tore ja arusaaja õppejõud,kogu meie kursuse meelest.
Ja see hääletatakse õpilase poolt.
Äkki hakkaks ise midagi liigutama ja oma hariduse ja harituse jaoks midagi tegema? :u
PS! [#] võiks kommimise kinni panna, et asi veel inetumaks ei kisuks. Kuigi minu arust on siin nalja nabani! :P
Lisaks sellele on asi selles, et kui üks õpetaja Su juba maha on teinud, siis oled mitme teise silmis ka samamoodi NULL.
Kõigist õppejõududest siinkohal muidugi rääkida ei saa, mõtlesin rohkem siiski turismi õppetooli puudutavaid õpetajaid.
Ma ei saa selles koolis õppida ega teha enam asju, mida tegin gümnaasiumis, sama kehtib ka inglise keele õppimise kohta. Lisaks sellele torgitakse õpilase eraelu ja tehakse sellest kaasõpilaste juures skandaal. Näiteks kui ma avaldan arvamust oma Interneti leheküljel, facebookis, blogis, twitteris või kus iganes ja keegi seda lugema juhtub, siis oled kogu klassi ja õpetajate ees süüdlane, et julgesid midagi kommenteerida, kuigi demokraatlikus vabariigis on igal ühel õigus oma arvamusele. Sama ka nende kolme tüdrukuga siin, et nad avaldavad oma arvamust, ainult tema tegid seal veelgi laiaulatuslikumalt, kui mina omal ajal.
Nõustun kõigi kolme punkti ja väitega, et selle kooli õppejõud on õpilastele väga halva mulje jätnud.
Aga ka naise kulul saab edukalt liugu lasta kullake :P
Ma olen mees, heteromees nimelt.
kui te räägite sellist juttu 5 klassi õpilase kohta või isegi keskkoooli 10 klassi kohta, kes pole veel keskkooli tasandiga harjund - olen nõus. aga rääkida rakenduskõrgkooli võtmes on ikka lausa narrus kuubis. häbi peaks olema - suured inimesed, jonnivad kui punnid ning solvuvad ka veel kui lolliks peetakse. milles õpetaja süüdi on - ise pead keelt oskama.
Vastuseks:
Tudengid ei irise õpetaja kallal vaid soovivad, et loengus tegeldakse loenguandmisega, mitte täiskasvanud inimeste halvustamisega. Ja see, et õpilane ei tohi õppejõu kohta arvamust avaldada pole sugugi õige. Sest ei soovita midagi muud, kui et õpetaja kontrolliks oma emotsioone ja tegeleks loengus inglise keelega.
Üsna normaalsed soovid.
Puudumine ei puudutanud Sind !
kui te räägite sellist juttu 5 klassi õpilase kohta või isegi keskkoooli 10 klassi kohta, kes pole veel keskkooli tasandiga harjund - olen nõus. aga rääkida rakenduskõrgkooli võtmes on ikka lausa narrus kuubis. häbi peaks olema - suured inimesed, jonnivad kui punnid ning solvuvad ka veel kui lolliks peetakse. milles õpetaja süüdi on - ise pead keelt oskama.
Irja vähesed mõttekaaslased koolist kasutavad jah kõikvõimalikke vahendeid, et tema ebakompetentset käitumist õigustada ja tudengeid mustata. Loodame, et juhtkonnal jätkub julgust tunnistada, et probleem vajab lahendamist
Mul on väga kahju, et sa levitad valeinformatsiooni. Mul pole eelnevalt Irjaga mitte ühtegi probleemi olnud ja koolist pole ma puudunud ka 3 nädalat. Vali natuke sõnu mida ütled. Vihale ajab see vale jutu levitamine !!!!
Väga vale suhtumine. Lihtsalt liialt pikalt on juhtkond silmi ja kõrvu kinni hoidnud. Keegi peab need ju aeg-ajalt avama. Probleem on omamoodi kummaline: see, et kõik (juhtkond, kaastöötajad) on teadlikud õpetaja puudustest,nii mõnedki kirjalikud kaebused õppejõu aadressil lähevad kantseleist lihtsalt kaduma ja tudengite ees tehakse nägu, et õppige-õppige-õppige ja siis teid enam lolliks ei nimetata. No tule taevas appi!
Sellisel juhul hinnatakse tudengit vastavalt ja minnakse loenguga edasi, mitte ei kasutata loenguaega täiskasvanud tudengite kasvatamiseks ebasobivate väljenditega. Õpetaja ei oska käituda! - selles on probleem! Tudengitel on kahju loenguajast, mida õpetaja kulutab oma emotsoonide väljendamiseks!
See niinimetatud keeleteadja tegi teadlikult puudumist 3 nädalat ja hilines tundi üle 30 minuti, sellest tema probleemid alguse saidki mitte keele teadmisest !
Ei saa ju õppida! Lolliks sõimatakse ja ei lasta klassiuksest sisse. Isiklikult olen kuulnud juhtumist, kus see sama õpetaja ei lubanud ühte tütarlast ka tunni ajal WCsse, põhjendusega, et "terve inimene jõuab 1.5 h kinni hoida küll". http://www.vorumaateataja.ee/components/com_jcomments/images/smiles/scratch.gif
Isiklukult kokkupuutudes Irjaga tean, et ta tahab, et õpilased kuhugi jõuaksid. Ta ei taha neid alandada ja ta ütleb esimeses tunnis ära, et kui midagi ei meeldi öelge kohe! End tutvustades juba ütleb milline ta on. Olen seda meelt, et õpilased ei saa ise hakkama oma keelega (nad ei ole seda suutnud aastate jooksul omandada) ja siis ajavad selle õpetaja kaela. Ühes vestluses on näha, et Kerli Metsaots kritiseerib õpetajat, et tema julgeb samamoodi vastu öelda nagu tema on õpetajale öelnud. Et umbes kui õpilane ütleb midagi mitte tolerantset, et siis õpetaja peab vakka jääma ja osutama õpilasele temale vajalikku. Mina leian, et selline käitumine on omane mingis erikoolis või kuskil mujal. Kui oled täiskasvanud ja vastutad oma tegude eest, siis julge võtta ka vastutus muude asjade eest , mitte, et Sa ajad kõik õppejõu kaela. Kerli, Sul on olnud aastaid probleeme Irjaga, sest Sa lihtsalt ei oskagi keelt ja Sa ei oska käituda !
Nii, et õpetajad võivad teha mida heaks arvavad ja kohelda õpilasi kui kõntsa???
mina teeksin inglise keele õpetajaga kartellikokkuleppe - need õpilased ühegi õpetaja tundi ei saa, edasi - arvestamata ja ...., vale puu all hauguvad.
Kas sa inimene ei tea, mis tähenadab viisakas käitumine või?
Ja õpetamisstiili kuuluksid lohutavad sõnad:"Otsanunnukene,musikene,ei oska jah? Jätsid tegemata?Pole viga! No kordame siis uuesti!"
Enda eest seismine tähendab seda, et probleem lahendatakse eos. Võetakse ennast käsile ning otsitakse ka endas vigu mitte ainult õppejõus ning tema stiilis.
TUBLID! Nii peab tegema...ja kui muidu ei saa siis lõpuni välja. Nende kommentaaride põhjal saab juba aru, et probleem pole mitte ainult Teis vaid mure on olnud ja on praegu paljudel. Viimane aeg oleks koolil sekkuda ja midagi ette võtta selle terroriseeriva õpetajaga. Või on ka direktor ja kollegid selle õpetaja ees hirmul... ???
Jällegi hea näide omast käest eks...lasete mehe kulul liugu ja elu kui lill
Kuidas juba asjast aru ei saada. Asi pole inglise keeles vaid selles milline on õpetaja õpetamisstiil.Kui on probleemid, tulebki need tuua avalikkuse ette, sest kool sellega midagi ette ei võta ja ei kavatsegi võtta!
Hmm. Mida selles kontekstis küll "lolli" all mõelda? Kas õpilane, kes on tulnud mõnest mitte eriti kõva tasemega maakoolist, keda on õpetanud mitte eriti heal tasemel õpetaja, ei väärigi saada siis haritud? Ja seda viisil, mis ei solvaks teda igapäevaselt? Lolliks sõimamine teatavasti ingliskeelset sõnavara just ei laienda.
igaks juhuks täiendan - mõni võib ju arvata, et raha juttu silmas pean. kindlasti mitte - ikka lolle, 500-st juba 100 on alla nivoo ( meie suurepärane ideoloogia ja sotsiaalvaldkonna empaatia) , varsti jõuab pooleni. miks siis ei või eeldada, et see lolluse kriteerium ka õpetajaid tulevikus määrab.
See artikkel ei ole rakenduskõrghariduse jätkumisest Väimelas, vaid ühe õpetaja ebakompetentsest käitumisest. Ja tudengid on oma valiku teinud. Otsustanud Väimelas turismindust õppida ja s.h. ka inglise keelt. Aga kritiseeritav õpetaja käitub jah kõrgkoolile mittevastavalt. Küllap kõik probleemid selle rakenduskõrgharidusega Väimelas lahenduse saavad. Inglise keele õpetaja peab lihtsalt enda käitumist korrigeerima ja kõrgharidust taotlevad tudengid peaksid sobivama õppejõu saama.
mina küll nii ei arva. ja kui minu arvamus vale on - eks tehku siis demokraatiat seal ning hääletagu õpetaja maha häälteenamusega. ega eesti haridussüsteemist muud tahta polegi - õpetaja ongi ju juba elioni klienditeenindajaga samal pulgal - kniks ja kraaps ette - taha ja naeratus näol. kui homme naeratus äkki kellelegi ei meeldi(võib ju tunduda irwitusena) - ju siis põhjust jälle kaevata, aga siis ilmselt juba kohtusse - mitte ajalehte.
kui ma linnus oleksin, siis õpetajat ma põhimõtteliselt ei puutu - vaadaku need tudengid ise enda edasisi valikuid.
See artikkel ei ole rakenduskõrghariduse jätkumisest Väimelas, vaid ühe õpetaja ebakompetentsest käitumisest. Ja tudengid on oma valiku teinud. Otsustanud Väimelas turismindust õppida ja s.h. ka inglise keelt. Aga kritiseeritav õpetaja käitub jah kõrgkoolile mittevastavalt. Küllap kõik probleemid selle rakenduskõrgharidusega Väimelas lahenduse saavad. Inglise keele õpetaja peab lihtsalt enda käitumist korrigeerima ja kõrgharidust taotlevad tudengid peaksid sobivama õppejõu saama.
asjad hakkavad siit peale, ...... praegu on vaid väike eelmäng. edaspidi ilmselt 5 klassi jüngrid arvavad, kes neid õpetada võib.
naljanina .... väimela ongi ju nukuteatri ülikool. ega linnusele muidu öeldud, et vaja see kunstlik rakenduslik kõrgem erialadena kinni panna. eks ta õige olegi. regionaalpoliitiliselt muidugi halb, aga kui materjal ikka kehv - mis siis ikka teha, ega reaalsust muuda.
Siiski on lapsemängust asi pärast kaugel. Need tudengid soovivadki, et nendega käitutaks nagu teistes ülikoolides seda tehakse. Nad ei karda ka seda ebameeldivat tähelepanu ja teiste pedagoogide arvamust. Soovivad, et kooli juhtkond reageeriks nende poolt tõstatatud probleemile.Tegelik elu on see, et õppejõud peab oma staatusele vastvalt ka käituma. Kui ta seda ei suuda ja korduvalt oma kutse-eetika vastu eksib, siis ei saa sellega leppida. Järelikult on igasugune taluvuse piir ületatud.
Äkki on hoopis närviliste õpetajate pärast õpilased lollid? Või hoopis vastupidi? Kes seda teab.
Aga kust sa tead, kuidas lood tegelikult on? Ega praegu mingi keskaeg ei ole, et malalamad inimesed midagi öelda ei või.
no ongi ju asja sisu selles, et õpilased lollid ja need arvavad või ajavad veel õpetaja ka närvihaigeks. ega muidu öelda, et loll on olla ikka loll küll.
kui ma kunagi tehnikumis käisin ja hiljem ülikoolis - siis esimeste kursuste rebastel oli piiksumine keelatud. see võis vanemaid koolivendi ja õdesid ärritada. arvama hakati siis alles kui juba ise olid vanemal kursusel ning kuigivõrd tegija mees - naine. rebase haukumine oli ennekuulmatu lugu.
Kuule sina, enne just öeldi, et VKHK- s kõik lollid, nüüd ka Vana-Antsla omad lollid nagu sinu kommentaarist järeldub.... HEA, ET SINA OLED ÜKSI TARK JA TUBLI JA KÕIKETEADJA.
tundub, et siin on enamus sellised, kes asjast midagi ei jaga ja aint lahmivad.
Direktor sai kooli endale? Ja rakkõrg osa kaotamine on kooli direktorile karistuseks?
Näha jah, et Vanakast...
Lugesime ka seda kirjatükki ja meil tekkisid oma mõtted. Te pole meie direktor kaua aega olnud, kõigest 1.septembrist (sest oleme Vana-Antsla õpilased). Aga oleme aru saanud, et valetate. Meie endised õpetajad meid ei mõnitanud, aga need kes Väimelast käivad, suhtuvad meisse üleolevalt, nagu ullikestesst. Mitmes aines oleme pidanud otsima oma vanad õpetajad üles ja abi paluma. Sest teie õpetajad meid pole aidanud, kui abi vajasime.
Me usume neid õpilasi ja tundub et valetate ise. Te ju lubasite meile, et olema oma majas kevadeni. Miks me siis juba veebruaris peame minema Väimelasse õppima? Kas saame siis ka seda uskuda, kuidas kaitsete seda õpetajate?
Te saite meie kooli endale. Aga ükski pidi ei kesta pikalt: jääte ilma kõrghariduse osast. Meie jaoks jääbki vanakas meie kooliks ja väimela võõraks. Aga õpilased on igal pool õpilased ning meie siin neljakesi (sest niipalju meid seda kommentaari kirjutavad) leiame, et praegu on õigus õpialstele. Valetama ajakirjanikule ei lähe keegi ju.
Kuidas pole ikka veel arusaadav, et need kes õpetajaga rahul pole, saavad inglise keelega väga hästi hakkama, aga soovivad loengus rohkem inglise keelt, aga mitte kuulata kui rumal või loll keegi tudengitest on. Tahavad loengus õppida, aga mitte närvihaige õppejõu tõmblemist vaadata
ometi üks väga õige kommentaar. sellest asi algabki. muu pole oluline - ole sa algosa või kiitusega lõpetanud ( järelikult on muu taust veel lollimad) - kui turismiõppijal tekib tõrkumise - kaeblemise põhjus - järelikult ei vurista seda inglise keelt ikka kuidagi. ja kui ei vurista - pole turismis nagu midagi peale hakata. lihtne ja loogiline, kõik jutud õpetaja kohta on üks suur MULL. selle mõistmiseks pole isegi mõistust vaja.
Jah, see on Linnuse väide aga kui inimene ise ütleb, et see oli põhjus siis miks ei peaks teda uskuma?
Kas tegemist on mingi õpetajaga, kes teab kuidas seal VKHK-s asjad toimuvad? Kui te veel tähele pole pannud, siis ministrite lolluste peale ei tule keegi ütlema, et need inimesed ministriks ei sobi ja neid maha ei võeta. Seega ple mõtet vastu seina joosta ning kõrgharidus ei peagi kõigi jaoks olema kättesaadav. :)
Just seepärast ongi see artikkel ajalehes.Sest see, kui tudeng julgeb enda eest seista, ongi õetaja endast välja viinud ja inetusi ütlema pannud.Ainult mürgiseid kommentaare on õpetaja suust tulnud nendele, kes julgevad enda eest seista. See õpetaja ei sobi kõrgkooli, sest ta suudab oma loenguid piisava hoolikusega anda ainult siis, kui kooli juhtkond tema loengus viibib.
Tubli
Kas sa tahad väita, et kõik VKHK- s on lollid? See jääb sinu sõnadest nagu kostuma???
Päris nii see ikka ka pole. Kas oled ise ka õppinud või õpid väimelas, et tead omastkäest kuidas need asjad käivad?
Oot kas kolm tähendas seda, et ennem olid viieline? Tohib küsida, mis erialal sa ōppisid ning miks selle kooli valisid ja mis kooli sa ennem lōpetasid?
Asi ju selles ongi, et keelega pole siiani olnud probleeme aga õpetaja tekitab neid. Ja kahjuks pole nad ainsad ,kellega õpetaja halvasti käitub. Lõpetasin ise selle kooli 5 aastat tagasi ja Irja andis ka mulle inglise keelt.nägin ka õpetaja närvilist käitumist, sõimamist ja mõnitamist teiste suhtes. sain oma kolme kuidagi kätte ja olen õnnelik, et sellest hullumajast pääsesin.
Kuulge te pole elu näinudki, kuidas Ülikoolis asjad käivad. Kui mulle keegi peaks "loll" ütlema, siis vōtan seda ülikoolis kui nalja, sest tegelikult ei teagi mina nii palju, kui professor, kes meile ainet loeb. Seega jutt, et me kōik kursusel oleme "lollid" vastab igati tōele.
No kui sa ikka loll oled ja seda öeldakse inimese poolt, kes asja tunneb, siis peaks järeldused tegema, et oledki loll :) Minu arust, kui keegi sulle tänavapeal ütleb, et sa loll oled, siis sa ju ei hakka inimest kohtusse kaevama vaid kas ignoreerid või tõdeki, et sa loll oled!
Tulebki vastu öelda, enda eest peab seisma.
Oi vabandust! Ei teadnud jah! Kuid siis veel naljakam, et nad läksid edasi õppima, kuigi teadsid, et sellised probleemid neid ees ootab. Kui mina kogen negatiivset, siis proovin seda järgmine kord vältida :) Seega nad teadsid, mis neid ees ootas. Kuid kui nad lõpetasid kiitusega, siis ei peaks neil ju keelega probleeme olema ja seda enam sellest kirjutama????
Aitame üheskoos sellele kaasa...
Jee palju pole, siis jäänud kui saame selle loo esikohale seatud :)
Keri lehe alla ja vaata paremal nurgas Kommenteeritumad
Kulla Marko, kui sa oleksid teemasse süvenenud siis sa teaksid, et 2 nendest neiudest on juba lõpetanud selle sama kooli kiitusega kevadel ja nüüd läinud edasi õppima rakenduslikku kõrgharidust samas koolis. Seega nad teavad väga hästi millest räägivad. Aga kahjuks ei ole sina vist asjale pihta saanud. :p
Ja alati näed kuna keegi seda lugu kommenteerib vot.
Olen seal koolis ka ise käinud ja tean mida see kõik tähendab. Inimesed pole olukorraga kursis, selles on asi lihtsalt. Aastaid tagasi oli samuti selline probleem. Tublid tüdrukud, et midagi ette võtsid LÕPUKS! Edu.
Lihtsalt üks inimene kes aru saab milles probleem on. Ülinaljakas on vaadata kuidas inimesed lahmivad siin mida jumal juhatab.
Kas mulle jääb mulje, et teie olete üks nendest õpilastest siin, kes igale kommentaarile koheselt vastate? :) edu teile. Võiksite oma nimega, siis kommenteerida. Sel juhul näeksid kõik lugejad, kui hinge teile see teema läheb.
Arusaamisega probleemid või? Asi pole meeldimises, vaid õpetaja ebakompententses käitumises.
Et lõpuks oleks ARUSAADAV, asi pole mitte inglise keeles, vaid siiski õpetajas.
Kaks neist tüdrukutest lõpetasid selle kooli juba kiitusega. Kuidas nad laisad ja rumalad siis on? Ilma õppimiseta vist nii hästi läbi ei saa!? Naerma ajab kuidas siin lahmitakse seda, mida sülg suhu toob.
Nüüd nimetatakse seda kõrgkooliks kus "tudengid" vigisevad ..... olgugi , et inglise keel on strateegiline ja esimese tähtsusega õppeaine ning selle aineõpetaja kohta tohib "tudeng" veel midagi öelda ..... ikka üsna "kuutõrvajate" seltskond on Väimelas.
miks:
1. kui õpilased läksid oma murega kursusejuhatja juurde, siis tema ütleb, et teab millest jutt, ja missugune õpetaja tegelikult on ja kuidas ta õpilasi ka teiste õpetajate ees maha teeb..aga, et ärge sellest kellegile rääkige
2. kas see on siis normaalne, et käsitletakse teemat, et mõni õpilane ei saa aru, seda terve klassi ees..kui sa tahad midagi öelda, saab seda öelda ka diskreetselt...see näitabki harituse ja hariduse taset... kas seda me siis tahamegi seal koolis õpetada õpilastele või? mis siis peaks nagu õpetajaga samamoodi vastu rääkima ..jah lollakas oleme jah lollakad..so what?
3. kursusejuhatajast jäi mul ebameeldiv mulje kui oli koolilõpupidu ja õpetaja kõigi ees ütles siis iga lapse kohta midagi.. ja kui sealt tuli, et ja ma tean, et sul oli see aasta raske ja su vanemad on alkohoolikud või et sul on majanduslikud raskused...siis mõtlesin küll, kuhu ma sattunud olen...miks see kursusejuhataja teise inimese individuaalselt usaldatud probleeme terve kooli ja vanemate ees lahkab.. uskumatu kohe...
teemaks on ju õpetaja, kes kiusab taga õpilasi ja mitte ainult neid, kes ei oska ainet vaid kaneid kes äkki isegi oskavad... aga neid häiribki kuidas ta seda ainet annab... ärge huupi lahmige kommentaare kui te asjast midagi ei tea, või olete kusagilt kuulnud... kedagi ei huvita te mõtetud kommentaarid...
aga edu teile seal tüdrukud..mina oled küll teie poolt!!! jätkake samas vaimus...
Ise ka oma lausest aru said??
inimesed usuvad ka veel loomulikult on ju pugejad ja ma ei usu neist tüdrukust keegi näpuga on näidanud lolliks inimesed tulnud oeh :O
Kedagi pole provotseeritud ja lollus on ka see, et allkirju on kogutud õpetaja vallandamiseks. Ei, siiski ainult õpetaja vahetuseks. Kui arusaamisega on probleemid, pole mõtet seda igalpool edasi klähvida.
Kas tead, et valeinformatsiooni levitada pole viisakas?
Kooli jutkond peab suhtuma tõsiselt antud probleemi. Kõrgkool ja põhikool nõuavad erinevaid õpetajaid. Põhikooli mentaliteedi toomine kõrgkooli on lubamatu. Selle õpetaja käitumismudel on lubamatu ka põhikooli õpiraskustega ja õppimisest mittehuvitatud jõnglaste juures.
tänapäeva (kõrg)kooli!!!
Appikene, kas need neiud siis saavad ennast veel tudengiteks nimetada? Tule taevas appi...
Sellest koolist sain kaasa justnimelt tänu temale julguse suhelda inglise keeles ja see omakorda arendas keele oskust.
Näidake välja natukenegi huvi õppimise vastu! Tähtis on tunnis suhelda ning kohal käia! Meedias kritiseerimine ei aita olukorda lahendada!
Õppige Irjat tundma- ta on tegelikult suurepärane inimene ning õpetaja!
Ja nii ongi!!
Olen kolleeg, pole probleemi.
Ta on ammu Mulle aine ära andnud, mis siin enam. Asi on põhimõttes. Ta on normaalne õppejõud, kui Temaga ollakse.
Kui tunnis ei käi ja ise mõrda mängid, siis tehakse kõik tagasi...
No sellistel loomulikult probleeme pole.
Hahhaaaa, õige :D
Irja on olnud õpetajana väga hea - Ta on suunanud õpilasi õppima. Kui ei meeldi midagi, võta paberid ja astu minema.
Kui Ma ei eksi, siis oli nendel samadel tüdrukutel ka eelmine aasta probleem, et õpetaja ei õpeta jne, kuid eelmine aasta oli probleeme vene keele õpetajaga.
Kui ikka ei oska keeli, siis ei oska - selles ei ole õpetaja süüdi.
Ja see, et õpetaja teeb märkusi - ei tähenda veel, et peaks minema meediasse. No kuulge neiud - visake pilk peeglisse, ehk jõuate arusaamale, et lihtsam oma paberid välja võtta ja minna kooli, kus pannakse "niisama kohalkäimise" eest hinne välja.
Asi ei ole õpetajas, vaid Teis endis. Arvate, et tegite asja paremaks - no vaevalt. Sellega tegite Te asja ainult hullemaks. Te näitasite seda, kui lollid Te olla võite.
Kas nüüd saan Ma ka meedia ja Võrumaa teataja kaela?!
Mina igal juhul toetan Irjat ja Ma usun, et on veel väga palju endisi ja praegusi tudengeid, kes seda teevad.
Te võiks ükskord suureks kasvada ja aru saada, et Te olete tudengid ja Te ei rippu enam oma ema rinna otsas. Te olete täiskasvanud inimesed - siis käituge ka vastavalt.
MINA IGAL JUHUL TOETAN IRJAT
GO IRJA
hahhhaaaaaaa
JUSTNIMELT IRJA ÜTLESKI ÕPILASTELE LOLL!!! ma mäletan hästi, kuidas ta õpilasi mõnitas. mitte ükski õpilane klassis ei olnud tema jaoks piisavalt tark. tunnist tundi käis õpetaja poolne mõnitamine ja alandamine.
Kallis netikommentaator, kõrgharidusõppe õppejõud ei pea hoidma iga hinna eest madalat profiili nagu vb mõni põhikooli esta-õps. Kui inimesel on iseloomu, mida näidata, siis mina olen kahe käega selle poolt. Kui tulevikus tööle lähed, kas mängid seal kedagi teist? Kas hoiad oma vaimustavalt suurepärase iseloomu vaka all? Seda kutsuti viimati kahepalgelisuseks ja võltsiks! Kogu see komejant on siiski alguse saanud õppimisest. Ma tean palju tüdrukuid ja poisse, kes inglise keelt väga hästi ei räägi, kuid Irjaga siiski väga hästi läbi saanud. KÕIK algab õppija suhtumisest. Usu mind - neid on meie armsas koolis rohkem, kes seda supertoredat inglise keele õpetajat jäägitult armastavad ning on sellest arulagedast artiklist täiesti šokeeritud.. :(
Aga see just hetkel toimubki, õpilased ei lase õpetajal pähe astuda. Ja nagu eelnevates kommentaarides oli välja toodud, et isegi nimeliselt osatakse öelda, kes on selle õpetaja pärast koolist ära läinud. Direktori jutt on ilustav, see on selgelt näha. Olgu mis on, aga õpetajal pole mingit õigust kedagi sõimata ega alandada. Tema on õpetaja ja peab ka käituma vastavalt.Kõik on täiskasvanud, kui õpetajad tahavad, et Õpilased käituvad nendega täiskasvanulikult, kas õpetajad ei peaks samaga vastama? Vaadates neid kommentaare on siiski selge, et mingi probleem on olemas.
Kui sa veel aru ei ole saanud, siis asi on käitumises mitte õpetamises. Ma tean väga hästi, kuidas käituvad õppejõud ülikoolis. Seal on täielik viisakus ja loomulikult ma tean ka seda,et oma õppetulemuste eest hoolitsen ma ise.
Mina nägin Härra Linnuse kommentaari, millest selgus, et ainuüksi inglise keele pärast pole küll kellelgi VKHK lõpetamata jäänud :D Ärge süüdistage iseenda saamatuses teisi :D Kui inimesel keel keskkoolis omandatud ja natuke selgroogu ka, siis eiole võimalik ühelgi õpetajal õpilasele pähe astuda!!!
Mõnikord Irja provotseeris nimelt, et meie kursust rääkima panna.
Teisel õppeaastal leidsin endas julguse rääkima hakata. Õpetaja võttis aega, et kuulata mu kobamisi kokkuklopsitud lauseid ja parandada hääldust.
Kuna ma TAHTSIN inglise keeles rääkima õppida, siis muutus ka õpetaja suhtumine. Ta julgustas, parandas, kiitis. See omakorda motiveeris edasi.
Tema loengud olid nauditavad, kui inimesed arutlesid tunnis erinevatel teemadel ja probleemide üle, otsisid neile lahendusi INGLISE keeles. Mitte ei otsinud mitteoskamisele vabandusi.
Samas nägin, et need, kes tundides ei käinud ning püüdsid järeltöödega hakkama saada, õpetajaga läbi ei saanud. Arusaadav,kui ikka loengus käia ei taha, siis ei taha ka õpetaja sinu peale oma vaba aega raisata.
Selles suhtes respekt- tegemist oli väga ausa õppejõuga. Ta ütles just nii, nagu asi oli. Ta ei hakanud tühja kiitma või laitma.
Miks peab tema oma vabast ajast sinu tegemata kontrolltööde või omandamata sõnavaraga tegelema?
Leian, et antud juhul on probleem just selles, et tüdrukutel oli lihtsam lehte pöörduda, kui minna Irja juurde: Tere,õpetaja,ma tahan sellele probleemile lahendust. Arutame asjad läbi?
Ja seda räägib haritud inimene???
'Sina, sa' on küll parim keeleline näide kellegi teise kirjaoskust kommenteerima :D
Ooooo arukad Eesti riigi kodanikud, kelle probleemides on süüdi rumalad õppejõud, diblastunud poliitikud ja eurotsoon!
Kus kirjaviga on?
Nagu paljud ka öelnud on, ei ole kõigil õppimisega probleeme. Asi pigem õpetaja käitumises ja tema niinimetatud "naljades". Minu arust asi on naljast ikka väga kaugel. Pedagoogil on keelatud kedagi lolliks sõimata, olgu ta keeletase milline tahes!!!
Irja ongi selline, kellele meeldivad iseseisvad inimesed, kes tema arvamusega kaasa ei nooga nagu kanakari, vaid avaldavad oma arvamust, vaidlevad, RÄÄGIVAD(!) keeletunnis. Ei saa oodata, et Rak.kõrg tasemel saab keeletunnis saab läbi vaid päheõptiud sõnade naja! Näidake, mida arvate, rääkige, arutlege tunnis temaga kaasa. Oluline on rääkimine ja suhtlemine. Ärge vinguge!
Kool räägib kõik musta valgeks. Nii kurb kui see ka ei oleks. Seal on paras vusserdamine õpetaja ja juhtkonna vahel.
Väga raske uskuda, et sinusugune vkhk-st midagi teab. Ise käin seal ja tean, et õpilastel on õigus ja pealegi see pole veel kogu tõde sellest loost. VKHK probleem ongi see, et õpetajad segavad enda nina õpilaste ellu, mis on väga vale. Õpilased ise teavad, mida nad teevad ja kas tahavad õppida või mitte. Õpetajate asi pole, kas nad puuduvad koolist või mitte, kui on asjad tehtud, siis ei tohiks puudumisi sellesse üldse segada. Siin võikski kehtida süsteem, mis on Tartu ja Tallinna ülikoolides. Kahjuks ka direktor valetab, saan ka nimedega öelda, kes inglise keele õpetaja pärast kool lõpetamata on jäänud.
Sina, sa õpi parem õigekeel selgeks, kui midagi kirjutama hakkad!
Õppejõud ei pea õppuritel taga jooksma et neid utsitada. Igal õppejõul onad meetodid. Sellist juttu ei tohi hinge võtta, vaid tuleb kaasa rääkida ja naerda !
Närimine närimiseks, aga nagu kirjas oli, et õpetaja ütleb õpilasele "loll" see on siiski minu arust keelatud. Mõelge sellele, kui õpilane õppejõuga nii käituks? Mis siis saaks.
Loodame kõigi jaoks positiivset lahendust
Esmakursuslased on teda ikka kartnud aga tehke suu inglise keele rääkimiseks lahti ja siis jäävad ka sellekohased märkused ära. Ta niisama kindlasti ei virise teie kallal. Nii, et käige tunnis ja olge täiskasvanud inimesed.
- ärgem tehkem ennatlikke järeldusi. Äkki on need hoopis noored inimesed, kes ei lase endaga manipuleerida ja õppejõul oma kõrgemat võimu nende peal ära kasutada.
Antud õppurid õpivad heal tasemel ja tahavad kuhugi tulevikus jõuda. ÄKKI nad tulid siia kooli haridust omandama, mitte pidusid pidama?
Võiks nagu loota, et tänu tasuta kõrghariduse valimisele VKHK-s saaks siin koolis ka kõrgharidusele vastavat haridust, mitte et mõningad kõrgemal postil inimesed saaksid öelda, et kingitud hobuse suhu ei vaadata.
Ebainimlikkust ja ükskõiksust näitab ka kooli juhtkonna poolne asjade kinni mätsimine, sest see on neile lihtsalt kasulikum kui uut õppejõudu leida.
Kahju on ainult nendest noortest, kes tulevad siia kooli sooviga midagi õppida, mitte pidevat alandamist taluma.