Menu

.      

Salenenud ja terasepilguline Toyota Auris kirjutatakse Euroopasse sisse (lubatakse BMW diiselmootoreid)

Auris näitab Toyota kontserni sõiduautode uut nägu. Pikad, kitsad, radiaatorivõresse ulatuvad Keen Look (terav pilk) esilaternad ja Under Priority (rõhk allapoole) stiilis suured trapetsikujulised õhuvõtuavad kaitseraua alaosas. Kui tema eelkäijale heitsid mõned ette ilmetust, siis tänapäevane Auris paneb järele vaatama. Foto: MIHKEL VANARIToyota Auris on projekteeritud Euroopas ja eurooplastele. Tema juured ulatuvad Corolla nime all 1966. aastasse. Luuksaba-Corolla kolmas, Aurise nime kandev põlvkond on saanud saledam, kergem ja oma eelkäijast isikupärasem. Teise põlvkonna Auriseid läks Eestis kaubaks ligi 400 isendit, mis andis kohalikus müügiedetabelis arvestatava kümnenda koha.


Foto: MIHKEL VANARIAmserv Tartu Tähe esinduse ees uut halli Aurist nähes olin meeldivalt üllatunud. Kui varem kasvatati kompaktautosid siseruumi suurendamiseks kõrgemateks, siis nüüd on Toyota sellest loobunud. Endise laiuse juures muudeti Auris 55 mm madalamaks ja 30 mm pikemaks. Kaal langes 70 kg ja kandejõud suurenes tehnilist passi uskudes 150 kg.


Uus Auris on sale ja kiiljas ning uued laternad ja kogu esiosa kujundus terasem ning konkreetsem. Uus Auris on eelkäijast 55 mm madalam. Seest leiab neli sentimeetrit madalamal asuvad, suurenenud seadevõimalustega istmed ja kallimas varustusastmes saab ainukesena kompaktklassis naturaalnahaga kaetud keskkonsooli. Kui tavaliselt on kellaajanäit sõiduautodes integreeritud ka näidikuplokki või multimeediakeskuse ekraanile, siis Aurisel on see täiesti eraldi kuvariga viidud kaasreisija ette. Ma ei tea, tehti seda taotluslikult või osteti neid kellasid kontserni laod liiga täis, aga sarnast kella nägin ma esmakordselt 1990. aastate Corollas ja siis tundus ta ülišefina.    Foto: MIHKEL VANARIValida on kolme- ja viieukselise kere vahel – sõita pakuti viieukseline, tublis keskmises varustuses seitsmekäigulise uue automaadi ja 1,6 bensiinimootoriga auto.

{jcomments off}

20 PÄEVA ENIMLOETUD