Menu

.      

Võru koolidest emotsioonideta

Vaiko Tigane H. Kullmani nim Võru 1. 8-klassilise kooli vilistlaneVõru koolivõrgu ümberkorraldamise teemal tõusetunud poleemika on mõistetav, kuna praegu tehtavad otsused mõjutavad väikelinna elu oluliselt ja seda pikas perspektiivis. Paraku hõlmavad nii linnavalitsuse info kui ka meedias ilmunud käsitlused vaid väikese osa suurest muutustekompleksist ja võimalikest tagajärgedest. Kuigi rong ise on juba käima lükatud, saab selle liikumist siiski mõningal määral kujundada – sellest ka järgnev mõtisklus.

Leheruumi puudusel pole mõtet siinkohal arutleda niinimetatud puhta (ehk eraldiasuva) gümnaasiumi mõttekuses ega selle ehitustööde maksumuse üle – kui riik pakub oma raha, tuleb see vastu võtta, mitte liigselt minevikus nostalgitseda. On aeg loobuda ka võltsarusaamast, et edu saavutamiseks on ainus võimalus see, kui pärast põhikooli lõpetamist jätkata (samas hoones asuvas) gümnaasiumis. Peatselt eraldiseisvasse gümnaasiumisse astumine on vaid üks haridustee jätkamise võimalusi, samapalju on võimalik tarkuse (sh juba ka eriala) omandamist jätkata näiteks Võrumaa kutsehariduskeskuses või muus kutseõppeasutuses.

Võru linnavolikogu otsuse Võru 1. põhikooli ja Võru Kreutzwaldi gümnaasiumi likvideerimise ning nende asemele akadeemilise gümnaasiumi ja põhikooli loomise vastu protestiv opositsioon nimetab seda Võru haridustraditsiooni hävitamiseks. Nimelt näeb värske otsus ette mõlema tegutseva kooli personali koondamist, uutele koolidele uute juhtide valimist ja õpetajaskonna komplekteerimist ning mitte eelmise linnavõimu kava, mille kohaselt koolide personalis muudatusi ei tehtaks.

On tekkinud olukord, kus mitte keegi praegustest õpetajatest ei tea, kas nad saavad ülejärgmisel õppeaastal oma praeguses ametis ja koolis jätkata. Direktoritega näib asi olevat juba otsustatud, sest vaevalt et kooliomaniku (s.t linnavalitsuse) nendega rahulolul väidetavasti ligi 150 000 eurot maksvat masskoondamist ette võetaks – personali mõningaks korrigeerimiseks oleks piisanud ka seniste direktorite võimust ja soovist. Seega näibki probleemi fookuseks olevat kartus töökohtade kaotuse pärast, mis on iga õpetaja vaatevinklist ju inimlik, kuid samas tuleks olukorda vaadelda laiemalt.

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD