Menu

.      

Toyota Prius Plus – 21. sajandi autost sai esimene hübriidajamiga mahtuniversaal

Sees on toimunud väga suured muutused. Kuna akuplokk kolis pagasiruumi põranda alt juhi ja reisija vahele, tuli inseneridel loobuda ulmelisest kahekorruselisest keskkonsoolist ja kolida sinise nupuga käigu-valits armatuurlauale. Kiirus ja muud juhi valitud näidud kuvatakse, muide, esiklaasile ja on nähtavad ka kõige eredamas päikesepaistes.    Foto: MIHKEL VANARIKa kõige rohelisema ilmavaatega eetiline inimene ei võtaks igapäevakasutusse pistikuelektriautot isegi siis, kui kolmveerand tema krõbedast hinnast makstaks kinni KredExi kaudu kaaskodanike rahadest. Erandiks võib olla vaid Strandberg.

Akumajandust pole veel lihtsalt arendatud piisavalt mahutavaks, töökindlaks ja loodussõbralikuks. Eestisse on särtsu-Mitsubishisid siginenud peaaegu sama palju (umbes pool tuhat) kui kogu USAsse. Olen nendega sõitnud ning kindlalt veendunud, et esialgu sobivad nad lõunamaisesse miljonilinna, kus pole külma ja pikki vahemaid ning kus kummitab sudu.

Prius ei tundu mahtuniversaalina enam üldse ulmeline. Kadunud on tagaakent poolitav spoiler ja eks ole ka automood pärast esimese Priuse esitlust muutunud. Siis nimetati seda mudelit 21. sajandi autoks, nüüd on see sajand juba käes. Esimene hübriidajamiga seitsmekohaline mahtuniversaal on säilitanud märkimisväärse aerodünaamika ja juurde saanud hulga praktilisust. Foto: MIHKEL VANARIEesti peab endale sobivat elektriautot veel ootama – nagu ka ausat elektribörssi. Ilmselt peame ootama ka kindlamat valitsust, kes vähemalt elektrihindade osas oskab anda kindlamaid ja selgemaid lubadusi kui IRL. Seni aga on loodussõpradele lahenduseks sõidukid, mis ise enda tarbeks elektrit toodavad ning lõpptulemusena sisepõlemis- ja elektrimootori koostöös liikumiseks vähem kütust tarvitavad ning keskkonda saastavad kui need autod, millega sõitsid meie isad.

 

{jcomments off}

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD