UUDISED

Linn koostab soojusmajanduse arengukava

Anti Allas linna soojusmajanduse arengukava arutelul. Foto: VÕRU LINNAVALITSUS

TOASOE • Neljapäeval toimus Võrumaa Toidukeskuse konverentsisaalis Võru ettevõtjate ja arendajatega avalik arutelu linna soojusmajanduse arengukava teemal. Võru linnavalitsus on tellinud arengukava koostamise aktsiaseltsilt ÅF-Consulting.

Linnapea Anti Allase sõnul on linna soov, et arengukava saaks võimalikult paljude osapoolte huve arvestav. Sealhulgas soojusmajanduse teemadel nagu kaugküttetrassid, gaasitrassid, kaugküttepiirkonna muutmise vajadus, energiaühistute loomise huvi, alternatiivsete energiaallikate kasutuselevõtu soov jm.

Arengukava käsitleb Allase sõnul olemasolevaid kaugküttepiirkondi, perspektiivseid võrgupiirkondi, uusi liitujaid ja alternatiivseid lahendusi.
Võru linna varustab soojusenergiaga AS Danpower Eesti. Linnas on kolm kaugküttevõrgu piirkonda: Kesklinna, Laane ja Võrukivi. Peamiselt hakkpuidust toodetud soojusenergiaga varustatakse umbes 200 objekti ning selleks on rajatud 24,8 kilomeetrit soojustrasse.

Laane, Võrukivi ja perspektiivsete piirkondade arengukavade koostamist kaasrahastab Euroopa Liidu Euroopa Ühtekuuluvusfond. Meetme „Efektiivne soojusenergia tootmine ja ülekanne” tegevuse „Soojusmajanduse arengukava koostamine” rakendusüksus on SA Keskkonnainvesteeringute Keskus.

Aktsiaselts ÅF-Consulting kuulub Põhjamaade suurimale konsultatsioonifirmale Ångpanneföreningen. Grupil on enam kui 70 riigis üle 7000 töötaja. ÅF-Consulting tegeleb Eestis erapooletu energeetika- ja keskkonnaalase nõustamisega.

Kolmandik liiklusõnnetuse põhjustanud mopeedijuhtidest ei omanud kehtivat liikluskindlustust

Pilt on illustratiivne FOTO: Võrumaa Teataja

If Kindlustuse statistikast nähtub, et ligi kolmandik eelmisel aastal liiklusõnnetuse põhjustanud mopeedijuhtidest ei omanud kehtivat liikluskindlustust. Eesti Liikluskindlustuse Fondi andmetel sattusid mopeedijuhid möödunud aastal liiklusõnnetusse kokku 87 korral, 42 juhul vajasid õnnetuses osalenud ka haiglaravi. 

Mopeedidele sai liikluskindlustus kohustuslikuks viis aastat tagasi, kuid suur hulk mopeedidest ei oma veel siiski liikluskindlustust. Maanteeameti andmetel oli möödunud aasta seisuga ARK-is arvel 16 000 mopeedi, neist üksnes pooled omasid eelmisel suvel kehtivat liikluskindlustust.

If Kindlustuse liikluskindlustuse tootejuhi Reet Veilbergi sõnul on paljud mopeedijuhid sageli alaealised ning seetõttu soovitab ta vanematel kontrollida, et liikluskindlustus kehtiks ning sõitma minnes pandaks pähe ka kiiver. „Mopeedid satuvad autodega võrreldes liiklusõnnetustesse küll harvem, kuid kuna  kaherattaliste juhid on üsna kaitsetud ning ka spetsiaalset kaitseriietust üldjuhul ei kasutata, siis saavad õnnetuses tihti viga ka mopeedijuhid ise. Panen lastevanemate südamele kolm asja: esiteks tuleks noorukeste rollerijuhtidega rääkida liikluseeskirjadest, teiseks tuleks alati kasutada kiivrit ning kolmandaks peab igal liikluses osaleval rolleril olema kehtiv liikluskindlustus,“ lisas Veilberg.

Liikluskindlustuse Fondi juhatuse liikme Lauri Potsepa sõnul ei tohiks liikluskindlustust võtta tüütu kohustusena, see kaitseb sõiduki juhte suurte nõuete eest. „Näiteks juhtus eelmise aasta kevadel õnnetus, kus liikluskindlustuseta mopeedi kaasreisija sai viga. Kahju oli kokku üle 10 000 euro ning pool aastat varem lõppenud kindlustuslepingu kindlustusandja hüvitas küll tekitatud kahju, kuid noor mopeedijuht pidi selle hiljem vanemate abiga kindlustusandjale tagasi maksma,“ tõi Potsepp näite. 

Kõige sagedamini satuvad mopeedijuhid liiklusõnnetusse peateele ette sõites ning tagant otsa sõites. Õnnetusi juhtub ka parklates, kus rollerid on kukkunud vastu kõrval seisvat sõidukit.


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD