Menu

.      

FOTOD Võru 235. Valga-Võru- Pihkva raudtee 130. Soo aleviku liitmine linnaga 82 aastat tagasi

  • Kirjutas Kalev Annom

Tänu Soo linnaosale sai Võru 1. aprillil 1937 kaks korda suuremaks FOTOD: Kalev Annom

SOO ASUM >  Tänavu on Võrul põhjust tähistada koguni kahte ümmargusemat sünnipäeva. Linn saab 235aastaseks ja möödus 130 aastat Valga-Antsla-Võru-Petseri-Pihkva raudteeliini avamisest.

Tänu Soo linnaosale sai Võru 1. aprillil 1937 kaks korda suuremaks FOTOD: Kalev Annom

105aastane Võru sai raudtee

1889. aasta 22. juulil sai Võru raudteeühenduse. Aega viitmata kerkis ka jaamahoone. Esimesed majad kerkisid Soo peale 19. ja 20. sajandi vahetusel. Soo alevik, mis oli Vastseliina, Haanja ja Rõuge poolt tulevate talunike esimeseks peatumiskohaks, sai nüüd lausa rahvusvahelise mõõtme, sest oli raudtee vahendusel ühenduses ka Riia ja Pihkvaga.

Vaksali tee (Kreutzwaldi ja Luha tänava ning Võlsi tee ristmikul) nüüd ja 93 aastat tagasi. FOTOD: Kalev Annom

Soo pealt viis linna Vaksali tee (praegu Kreutzwaldi tänav), mis oli kunagise piiritusetehase lähistel üleujutuste ajal paras kannatuste tee, kus jalakäijate jaoks oli ehitatud lausa mitmesaja meetri pikkune purre (sillake), mida mööda kõndides oli otstarbekas tuge otsida kahe-kolme meetri pikkusest tokist.

Vaksali tee (Kreutzwaldi ja Luha tänava ning Võlsi tee ristmikul) nüüd ja 93 aastat tagasi.

Hobuvankriga oli mugavam, sest vesi küündis tavaliselt vankriratta rummuni. Linna ja jaama vahet sõitsid voorimehed. Sai isegi valida, kas sõita ühe või kahe hobusega. Hind 30 või 50 kopikat. Krõbeda hinna võrdluseks on näitena toodud Tallinna hobutrammi sõiduhind, mis oli viis kopikat.

153aastane Võru sai Võrusoo piirkonnaga liitudes kaks korda suuremaks

Edasi lugemiseks palun logige sisse

Digilehe lugemisõigusega saab ligipääsu portaalidele vorumaateataja.ee ja
digileht.vorumaateataja.ee, mis sisaldavad kõiki artikleid, kaastundeavaldusi, kuulutusi ja reklaame. Lugemisõiguse saab vormistada SIIT.

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD