Menu

.      

Iga poisi täitunud lapsepõlveunelm – Toyota GT 86

Väliskujus on aimata Toyota traditsioone, mis lubab oletada, et idee ja disain pärineb just Toyotalt. Kas klassikaline tagaveoline kaheukseline vabalthingava forsseeritud mootoriga GT 86 toob hiigelkontserni taas sportkupeede tootjana tegijate hulka? Ilmsed on vihjed legendaarse Toyota AE86-le. Viimane Celica tuli konveierilt kuus aastat tagasi. Vahepeal on Toyota kilbil olnud Prius, säästlikkus ja kvaliteet – kas tegu on vapilooma vahetusega? Neli aastat ja neli kontsepti – FT-86, FT-86 G Sports, FT-86 II ja Scon FR-S – annavad tunnistust, et GT 86 pole juhuslik idee. Konkurent on talle ilmselt oluliselt kallim Porsche Cayman. Toyota tuuningupartner on juba lisanud mootorile nii turbo kui ka kompressori EJ257 Impreza WRX STI-lt – tulemuseks mõõdeti 320 hj ja 421 Nm ning kapoti alla mahtus kõik ära ilma midagi muutmata. Euroopa esindustesse on saabumas Toyota Racing Development (TDR) tuuningkomplektid. Hetkel pakutakse vaid 1250eurost välist lisaspoilerite tuuningpaketti Aero. Foto: MIHKEL VANARIKõik poisid unistavad mingil hetkel vingest sportautost, vägevast püssist ja ilusast elust – mõtted perest, mugavustest ning muust argisest tulevad hiljem. Tuhandetes unenägudes on olnud Celicad, Suprad ja MR2-d. Toyota GT 86 ja tema sõsar Subaru BRZ on justkui saadikud tollest helgest ja ilusast lapsepõlvemaailmast, kus hinnatakse šeffi välimust ning küsitakse esmajärjekorras, kui palju see auto sisse võtab. Võibolla ongi õige, et Võrumaa Teataja sai uue sportkupee just Toyotat müüvalt/teenindavalt Tartu Amserv Tähe esinduselt ja mitte Subaruna.

Kui mitte koonerdada ja tellida soojendusega nahkistmed, on sisu igati auto välimust ja võimekust väärt. Prantsuse õmblused, punane nahk, raadio all asuv tumbler-lülitite rida, kevlarit imiteerivad pinnad armatuuril ja alumiiniumpedaalid annavad esimesel sissekiikamisel märku, millega tegu. Baasvarustuses on olemas kõik alates kahetsoonilisest kliimast korraliku USBga ja puutetundliku ekraaniga stereosüsteemini välja. Roolile, mida ei tahakski käest lasta, selle juhtimise nuppe ei panda – pole auto seisuse kohane. Tagaistmed, mille ees jalaruumi ilmselgelt napib, on kokkupandavad ja tootja väitel võib sinna mahutada trekisõidul kasutatava rehvide komplekti, kui omanikul nädalavahetusel hobispordiplaanid tekivad. Meie oludes saab talverehve vahetama sõita ilma eraldi saateautota. See-eest Led-tehnoloogia pluss ksenoon, võtmeta sisenemine ja nupust käivitamine on standardvarustuses.    Foto: MIHKEL VANARI
Auto on valminud koostöös Fuji Heavy Industries Ltd-ga, kuid ei saa täie kindlusega väita, et Toyota laenas tehnika Subarult: esiteks on autohiiul Subaru tootjas 20protsendiline osalus ja teiseks pärineb sissepritse Toyota inseneridelt, kolmandaks on Toyota boksermootorit kasutanud 1960. aastatel oma mudelil 800 Sports. Tegelikult tähendab GT 86 sünd seda, et Toyota kontsern tuli tagasi spordimaailma – sinna, kust pärinevad sellised ikoonid nagu Celica GT-Four ST185 ja ST205, mis näitasid tagatulesid Subaru Impreza WRX STIdele ning Mitsubishi Lancer Evodele.

 

 {jcomments off}

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD