Elektriauto sobib rikkale, kes talvel ei liigu ja kel aega laialt käes

Kuigi elektriautost räägitakse kui raha- ja energiasäästjast, mingit säästu auto rahas ei anna, vaid kulutab märksa rohkem aega ning teda on Eesti oludes talvel raske pidada.


Eesti riigi poolt toetatava ELMO ehk elektromobiilsuse programmi kodulehel on väljas tekst, mis ütleb järgmist: „Elektriauto ülalpidamise kulu on oluliselt väiksem kui sisepõlemismootoriga auto kulu” ja „Elektriga sõitmine on märkimisväärselt odavam ning soodsam on ka auto regulaarne hooldus”.


Elektriauto hoolduse kohta on vara hinnanguid anda, aga mis igapäevast ülalpidamist puudutab, siis võib elektriautoga sõit tulla isegi kallim kui samaväärse bensiiniautoga. Kui võtta aluseks praegune kiirlaadimise hind viis eurot ja arvestada, et sellega saab normaaloludes sõita 50 km, siis teeb see 100 km „kütuse” maksumuseks kümme eurot. Sama väike bensiinimootoriga auto võtab 100 km peale kolm-neli liitrit bensiini. Bensiin maksab kõige kallimas, Statoili tanklas 1,365 eurot/liiter – kolm liitrit teeb seega kokku neli eurot. Nii võib öelda, et elektriautoga sõitmine pole mitte märkimisväärselt odavam, nagu ütleb maksumaksja kulul ülal peetav infoportaal, vaid kaks korda kallim.


Teine tegur, millega elektriautot pidades tuleb arvestada, on suur ajakulu. Väikse bensiiniauto 30-liitrise kütusepaagi täiega saab sõita ligemale 1000 km, elektriautot tuleb selle aja sees 20 korda laadida. Arvestades ühele kiirlaadimisele kuluvat 20-30 minutit, kulub 1000 km läbimiseks ainuüksi laadimise peale kümme tundi aega ehk üks tööpäev. Kui arvestada tööpäeva hinnaks keskmiselt 50 eurot, tuleb välja, et selle ajakulu eest, mis kulub elektriauto laadimisele, saaks bensiiniauto puhul osta terve paagitäie bensiini. Selline arvestus muudab tavaoludes elektriauto pidamise kui mitte mõttetuks, siis vähemalt väga palju aega ja vaeva nõudvaks tegevuseks. Elektriauto tasub end vaid siis ära ja annab mingi eelise, kui sellega sõita suvel väikseid otsi ning laadida öisel ajal kodus. Talvel maanteele minnes tuleb arvestada mitu korda suuremate kulutustega.

Comments  
  +5
Kui arvestada , et auto laadimiseks kulub tunnis 3kw elektrienergiat (peab vähemalt 16 A kaitse olema ) , siis 8 tunnise laadimistsükli ajal peaks kuluma kuskilgi 20 - 24 kw elektrienergiat . Ega see kodus laadiminegi palju odavam ei tule .
  +2
elektriauto sobib vaid Mr. Beanile.
  +4
See auto on mõeldud vallasisesteks sõitudeks. Sotstöötaja ei pea autoga Võrus käima. Võrus käigu vallavanem.

No vallavanem ei jõua ka kõiki abivajajaid uuringutele ja tagasi vedada . Mis siis sotstöötaja kohustuseks jääb ? Kas passida vallamajas juhe autoküljes ja ise kohvi luristada .
  0
See auto on mõeldud vallasisesteks sõitudeks. Sotstöötaja ei pea autoga Võrus käima. Võrus käigu vallavanem. seega max 50 km päevas on piisav. See ongi lühikesteks sõitudeks, enamus aega on saba laadijas. Mujal maailmas pere teine auto millega poes ja koolis käiakse.
  +6
Liinikoridorid tuleb asfalteerida,et trolliautod saaks liikuma!!...arenguruumi on jätkuks vaid kvoote :o
  +7
Sundisime jaapanlasi pärast eriti ränka tsunamiõnnetust ostma meilt müstilist saastakvooti. Vastutasuks saime elektriautod, millede läbisõit möödunud aastal oli ca 5000 km. Nii juhtub alati, kui ühiskonda juhivad inseneride asemel humanitaarid.
  0
näidake mulle palun sotsiaaltöötajat, kes peab päevas 1000 km maha sõitma ja laadima autot iga kord 5 euro eest. auto sobibki lühemateks sõitudeks ja kodus laadides teeb ikka üpris suure vahe võrreldes tanklaga.
  0

Quoting võrulane:

Eesti puhul võib jälle öelda, et tahtsime kõige paremat, aga välja kukkus nagu alati, eriti tabav on taoline ütlus tänases Eesti valitsuses toimetavate ajugeeniuste kohta.


Ära mölise kesik...investeerime majade soojustamisse samapalju,kui kasukatesse..Sõidukulud alla! :-*
  +10
Eesti puhul võib jälle öelda, et tahtsime kõige paremat, aga välja kukkus nagu alati, eriti tabav on taoline ütlus tänases Eesti valitsuses toimetavate ajugeeniuste kohta.
  +13
Jaa , kui veel arvestada aku eaks 5-aastat , siis 2,5 aasta pärast on aku mahtuvusest järgi pool - seega talvel 25 km - võrru sõit tuleb koos ööbimisega hotellis ! Hullem kui puugaasiga sõita . Isa rääkis , et tooga käisid ikka ööpäevaga tartus ära , tagasi jõudsid ööl vastu hommikut . Aga peab arvestama sellega , et siis sai tartusse ainult vana teed pidi ja röövlimäed võtsid zic-5 koormaga ikka köhima , kui tuisuvaalud ka veel olid .
  +12
Jälle raha raiskamine oli.
  +9
kõik õige, muidugi on meeldivat veel parkimise mugavus ja agregaatide vähesus "kapoti all", aga füüsikaseadusi pole veel õnnestunud petta kellelgi nii et aku tootmine ja pärast utiliseerimine pole samuti odav lõbu, lisaks nendest "tanklatest "vist muid akusid tankida ei saa, ei tea, seega selle liikuri ülevalpidamiseks on omaette teenindusharu, mis tuleb ju koguhinnale liita !, et kokkuhoiust ja loodusliku jalajälje vähenemisest ei saa siin juttu teha ! teema on sama kui kunstnahk vs karusnahk.

 


 

LOE VEEL


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD