Viimaste nädalate toiduhindade dünaamika on toonud üllatusi isegi kogenud tarbijatele. Värske ostukorvide hinnavõrdlus näitab, et seni soodsa kuvandiga Maxima on teinud järsu hüppe kallimate jaekettide sekka, lüües isegi varasemat hinnarekordi hoidjat Rimit. Kui veel hiljuti jäi kõige odavama ja kalleima ostukorvi vahe vaevu kuue euro sisse, siis nüüd on hinnakäärid laienenud rohkem kui kahekordseks – ulatudes lausa 14,72 euroni. Tegemist on pretsedenditu kasvuga, mida pole ammu nähtud.
Üllataval kombel pole seekordne hinnatõus tabanud mitte luksuskaubandust või väikeseid eripoode, vaid just Maximat – jaeketti, mis on aastate jooksul võitnud paljude tarbijate usalduse soodsate hindade tõttu. Ent nüüdseks on Maxima ostukorv kahe nädalaga kallinenud ligi kümne euro ehk umbes 13 protsendi võrra, tõugates selle otse hinnatabeli tippu. Kõige kallim ostukorv tulebki seekord just Maximast. Sellele on kaasa aidanud mitmed kõrged üksikhinnad, näiteks kilohinnas kuni 2,5 euro võrra kallim või ning eriti silmatorkav kohvi kilohind, mis ületab teisi kettide hindu märgatavalt.
Samas kui Maxima tõuseb pingeridade lõppu, särab esikohal Grossi Toidukaubad, kelle ostukorvi hind langes 4,16 euro võrra ehk tervelt seitse protsenti, jõudes 59,05 euroni. Teise koha haaras Prisma, kes küll loovutas odavaima tiitli, kuid langetas siiski hindu 5,3 protsendi võrra. Kolmandaks jäi stabiilne Lidl, kelle ostukorvi hind kasvas vaid marginaalselt – kahe sendi võrra.
Tabeli keskosas liiguvad omavahel võisteldes Coop ja Selver, kelle vaheks jäi kõigest üheksa senti. Rimi suutis küll mõnevõrra hindu langetada, kuid jätkab siiski kõrgeimate lihatoodete hindadega.
Suurem osa Eesti tarbijatest teeb oma igapäevaseid oste just hinnatundlikkuse alusel. On selge, et poekettide hinnapoliitikad pole kivisse raiutud ning konkurents toidukaupade turul on elavam kui kunagi varem, nii et tasub silmad lahti hoida ja mitte harjuda vaid ühe kaupmehe juures oma kukrut kergendama. Teisalt maksab midagi ka mugavus. On neid, kes soovivad toidupoes käia võimalikult kodu lähedal ja neidki, kes loodavad eranditult kõik kauba ühest ja samast poest ära tuua. Mugavus ja kokkuhoid ilmselt aga käsikäes ei käi. Kui aga enne ostude tegemist sirvida läbi kõik kliendilehed ning sukelduda hinnavõrdluse maailma, siis tekib küsimus: kas aeg enam ei olegi raha?