EESTI ELU

E-poest soetatud võltskaup võib ostjale tuua hulgaliselt probleeme

Kristina Tammaru

Võltskaup on odav, aga võib sageli välja näha ka ahvatlevalt stiilne ning nagu ehtne – võib juhtuda, et e-poes satud kogemata võltskauba ostjaks. Miks on see probleem ning kas peaks maksma rohkem mingi kindla kaubamärgiga toote eest?

Võltskaubaga seonduvaid probleeme on mitmeid. Kõige hullem, mis juhtuda võib, on olukord, mil võltskaup osutub ohtlikuks sulle või kellelegi teisele. Näiteks osad tooted võivad sisaldada ohtlikke kemikaale, mis võivad põhjustada tervisehädasid. Ohutus on eriti oluline toodete puhul, millel on otsene kontakt inimese nahaga, nt ilutooted, mis võivad sisaldada keelatud aineid. Võltskaupade hulgas liigub lisaks rõivastele ja aksessuaaridele ka tehnikakaupu, mis võivad olla toodetud ohutusreegleid arvesse võtmata ning kasutamisel põlema süttida või plahvatada. Näiteid võib tuua nii telefonidest, printeritest kui kodumasinatest. Väga suur oht tervisele kaasneb ka originaaltoote kopeerimisel valmistatud mänguasjade puhul, sest väikelapse tervist võib tõsiselt ohustada mistahes ohutusnõude eiramine tootmisel.

Valitsus otsustas lubada eneseisolatsiooni asendusena testimist

Valitsus otsustas, et 1.septembrist on võimalik välisriigist tulles eneseisolatsiooni jäämise asemel valida testimime.

Valitsus otsustas, et 1.septembrist on võimalik välisriigist tulles 14. päevase eneseisolatsiooni alternatiivina teha test, käia tööl ning vältides ulatuslikke kontakte teha nädala pärast teine test, kirjutas välisminister Urmas Reinsalu oma Facebooki leheküljel.

"See on usaldusväärne alternatiiv, võimaldab vältimatut reisimist ja kaitseb rahvatervist," kirjutas Reinsalu.

Uuring: kaks kolmandikku tööandjaist toetab kodukontori kasutamist

Pixabay

Värske CV-Online'i küsitluse andmeil soovib 49 protsenti inimestest töötada vaheldumisi kodu- ja ettevõtte kontoris, 67 protsenti tööandjaist suhtub kodukontori kasutamisse keskmiselt või väga pooldavalt, teatas ettevõte esmaspäeval.

Suurimaks hirmuks on kriisiolukorra kordumine.

CV-Online viis 10-16. augustil läbi küsitluse, millega uuris COVID-19 mõju inimeste tööelule. Küsitluse eesmärk oli kaardistada, mil moel on viirusest tingitud piirangud ja ettevõtete majanduslik olukord mõjutamas tööturgu. Seekordsele küsimustikule, mille üks fookus oli ka kodukontori võimaluste pakkumine ja kasutamine, vastas 1243 inimest.

Kõigist vastanutest 67 protsenti hindas oma tööandja suhtumist kodukontoris töötamisse pooldavaks või väga pooldavaks. Kodukontori võimaluse pakkumisega paistsid silma meedia-, finants-, IT, pangandus-kindlustus- ja värbamisteenuseid pakkuvad ettevõtted, samas kui korrakaitse-, tootmis- ja kaubandusettevõtted said arusaadavatel põhjustel kodutööd kõige vähem lubada.

Nüüd, mil valdaval osal töövõtjatest on olemas värske kodukontorist töötamise kogemus, oli huvitav jälgida ka kujunenud eelistusi. 26 protsenti vastanuist sooviks töötada ainult kodukontoris, 16 protsenti ainult ettevõtte kontoris, kõige suurem osa – 49 protsenti peab aga ideaalseks aja jagamist kontoris ja kodus töötamise vahel. Suurimad töökohal töötamise eelistajad on klienditeeninduse töötajad, keskastme juhid ja oskustöölised.

"Üldiselt ei võta inimesed kodukontoris töötamist kui mõnusat puhkust vaid mõistavad suurepäraselt ka ametikoha nõudmisi ja hoolivad sellest, et nende ülesanded võimalikult hästi täidetud saaks. Ettevõtte kontoris töötamise eelistena tuuakse välja näost näkku kohtumiste olulisuse, hõlpsama keskendumisvõimaluse ja paremad töötingimused," kirjeldab CV-Online’i turundus- ja teenindusjuht Maris Viires.

"Samas ollakse nüüdseks väga teadlikud ka kodukontori eelistest ja pole ime, et tööaja jagamist ettevõtte ja kodu pinna vahel peetakse pooltel juhtudest esimeseks eelistuseks. Tööandjatele on see võimaluseks tööd paindlikumalt korraldada, aga esitab ka uued nõudmised töövahendite osas."

Töötajad näevad oma organisatsiooni praegust olukorda suhteliselt positiivselt, hinnates nii paindliku töökorralduse organiseerimist kui ka omaenese usku tööandjasse 10-palli süsteemis hindega 6,8 ning kollektiivi meeleolu ja töömotivatsiooni hindega 6,5. Suurimateks hirmudeks on kevadise kriisiolukorra kordumine ja sellega kaasnevad koondamised ja palgakärped. Seni on puudutanud palgakärped 26 protsenti vastuse andjatest, mis on kaks protsendipunkti enam kui kui kuu aja eest.

"Siin on tööandjate jaoks mõttekoht, kuidas hoida praegusel ootusäreval ajal positiivset meeleolu, mis aitab kaasa nii headele töötulemustele kui ka töötajate lojaalsusele," paneb CV-Online’i turundus- ja teenindusjuht Maris Viires juhtidele südamele.

"Värskes uuringus on töötajad ka ise toonud esile vajaduse läbipaistva info jagamise, võrdse kohtlemise ja läbimõeldud kodutööle ümberlülitumise järgi," ütleb ta, lisades, et sama tähtis kui kriisiplaani tegemine on ka selle selge ja rahulik teadvustamine töötajatele, et viimased end hoituna ja informeerituna tunneksid.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD