UUDISED

Ekspert lükkab ümber nutitelefonide aku vastupidavusega seotud müüdid

FOTO: Aigar Nagel

Paljud jätkuvalt ringlevad soovitused, kuidas nutitelefonide akusid säästa, on oma aja ära elanud. Tele2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliov lükkab enamlevinud müüdid ümber.

„Selleks, et moodsast nutitelefonist viimast võtta, vajame vastupidavat akut. Eriti olulisel kohal on aku säästmise nipid suveperioodil, kui käime rohkem ringi ega saa telefoni väga tihti laadida,“ sõnas Seliov.

Seliovi sõnul jälgitase tihtilugu soovitusi, mis olid asjakohased rohkem kui kümmekond aastat tagasi turule tulnud mobiilide puhul, ent mis täna enam ei kehti. „Osad neist võivad uuema generatsiooni nutitelefonide akudele lausa laastavalt mõjuda,“ toonitas Tele2 klienditeenindusdirektor.

Müüdid, mis Seliovi sõnul tänaste nutitelefonide puhul enam paika ei pea:

2G võrgus kulutab telefon vähem akut kui 3G või 4G võrgus.

Vale! Võrgu generatsioon ei mängi telefoni energiakulu juures mingit rolli. Müüt on pärit ajast, kus 2G, 3G ja 4G võrgu katvus oli ebaühtlane ja telefon pidi võrgus püsimiseks pidevalt parimat leviala otsima. Võrgu pidev vahetamine ja otsimine tarbis rohkem energiat ning telefoni aku tühjenes kiiremini.

Telefoni aku peaks enne uut laadimist täiesti tühjaks saama.

Vale! Soovitus oli asjakohane vanema põlvkonna telefonide puhul. Tänapäeva nutitelefonides kasutatakse enamasti liitiumioonakusid, mis muutuvad ebastabiilseks, kui neil pidevalt nullini lasta kukkuda. Selle asemel soovitab Seliov telefoni tihedamini laadida ning akut stabiilselt 40%–80% vahemikus hoida.

Ööseks ei tohi telefoni laadima jätta, kuna see rikub akut.

Vale! Tehnoloogia on niivõrd arenenud, et telefon tunnetab ära, millal aku täis on laaditud, seega seda pole võimalik „üle laadida“. Küll aga tuleks Seliovi sõnul tähelepanu pöörata sellele, et telefon üle ei kuumeneks, seetõttu võiks telefoniümbrise laadimise ajaks eemaldada.

Telefoni ei tohi selle laadimise ajal kasutada.

Vale! Telefoni lubatakse laadimise ajal kasutada ja mõistlik ongi just suuremad tarkvarauuendused teha ajal, mil telefon laeb. Samas paneb Seliov südamele, et kõrgekvaliteedilise graafikaga mängude mängimine telefoni laadimise ajal kurnab akut ja muudab selle kuumaks.

Rakenduste sulgemine säästab akut.

Vale! Rakenduste sulgemine ei ole aku säästmiseks väga hea lahendus, kuna taustal töötavad rakendused ei kuluta niikuinii väga palju akut. Küll aga kulutab akut see, kui Sa need suled ja mõni hetk hiljem uuesti avad, sest siis peab rakendus terve koodi uuesti laadima.

WiFi ja Bluetooth kurnavad akut ka siis, kui Sa neid ei kasuta.

Vale! WiFi ja Bluetooth kurnavad akut märkimisväärselt üksnes siis, kui Sa neid kasutad.

Aku külmikusse asetamine pikendab selle eluiga.

Vale! Aku külmutamine ei taga selle pikemat eluiga. Uuemaid liitiumioonakusid ei ole mõistlik külmutada ega soojendada – aku toimib kõige paremini toatemperatuuril.

Homme on Eesti krossitipud üle pika aja Sõmerpalus stardijoonel

Võrus Tallinna maanteel kutsub reklaam kõiki homme Sõmerpalu krossile. Foto: VÕRUMAA TEATAJA

VÄINO LEOKI KARIKAS ❯ Homme on Sõmerpalus üheksandat korda rahvusvaheline staadionikross Väino Leoki karikale. Osalevad eelmistele aastatele sarnaselt nimekad sõitjad nii Eestist kui naaberriikidest. Üle pika aja võib stardis näha kõiki Eesti parimaid sõitjaid.

Osalemisest on tänaseks teada andnud peale Tanel Leoki ka teised eelmise aasta Eesti rahvuskoondise liikmed Harri Kullas, Priit Rätsep ja Gert Krestinov. Mainitud mehed ja Sõmerpalus samuti osalev Karel Kutsar olid lõppenud nädalavahetusel stardis Itaalias toimunud MMil ja kõik kogusid sealt ka MM-punkte. Kui viimastel aastatel on Aigar Leok osalenud Sõmerpalus enduurovõistlusel, siis tänavu naasis ta motokrossi juurde ja on nüüd krossimeestega ühel joonel. Meie parimatel tuleb välisvõistlejatest eelkõige rinda pista MMil tegusid tegeva lätlase Matiss Karroga, kellega koos tuleb Sõmerpallu sõitma veel hulgaliselt lõunanaabrite kiireid sõitjaid.

Selle homme loosimisele mineva Husqvarna murutraktori TS 138 roolis istuva aktsiaseltsi Mehka juhi Peep Raidi sõnul on tegu tõsise tööloomaga suuremate pindade hooldamisel. Järgmisel aastal toimuva kümnenda juubelikrossi peaauhinnaks võib olla robotniiduk. Foto: FOTOSFERA / ANDREI JAVNAŠANHomme lähevad Sõmerpalus rajale masinaklassid 65cc, 85cc, Naised, MX1, MX2, Hobby, Säärud, Enduro Kross Pro ja Enduro Kross Hobby. Võistluspäeva lõpetab traditsiooniliselt superfinaal, mille võitja saab suure Väino Leoki rändkarika.

Homsel meelelahutusel on ka tänavu enne superfinaali sõidetav Säärude sõit, kus on peamine rõhk pigem atraktiivsel sõidukostüümil, kui võidukihutamisel. Eelmistel aastatel osales selles klassis alati üle 80 sääreväristaja ja ka tänavu on oodata vähemasti sama arvu osalejaid. Säärude klassi võistlejate vahel, kes ületavad finišijoone, loositakse kolm auhinda. Peale selle saab eriauhinna kõige huvitavam kostüüm ja sõitja kaaskond.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD