Menu

.      

Puudega inimese argipäevaviis: salmiosas infosulud ja refrääniks „Tugiteenuse jaoks raha ei ole!”

  • Kirjutas Sten Sang

Võru linnalt viipekeeletõlgi teenust saav kurt pereema Gelly Needo koos perega. Foto: ERAKOGU

Möödunud aasta septembris esitas kurt pereema Gelly Needo Võru linnavõimule taotluse viipekeeletõlgi teenuse saamiseks. Paraku venis teenuse ootus suisa üheksa kuud pikaks ning kulutada tuli ka advokaadibüroo uksi. Linnavõim leiab, et tegu on pigem puuduliku infovahetusega ning teenuse pakkumisest nad keeldunud ei ole.

Puudega inimesi koondava MTÜ Händikäpp kogemus näitab, et kohalik omavalitsus ja ametkonnad reageerivad abipalvele kiiremini ja tõhusamalt, kui kaasata advokaadibüroo tugi. Puudega inimesed on tihti hädas töötukassa ja sotsiaalkindlustusametiga, kes on neilt puude ja töövõimetuse „ära võtnud” või ei võimalda abivahendit ja toetavat teenust. Võru pereema Gelly Needo juhtumi puhul ootas MTÜ Händikäpp hinnangul Võru linna sotsiaaltöötaja, et Needo ise omadest vahenditest tasuks soovitud viipekeeletõlgi teenuse eest ja hiljem esitaks linnale kuludokumendid nende hüvitamise eesmärgil. Linn möönab, et sooviti vaid teada tõlketeenuse saamiseks vajalikke asjaolusid nagu kuupäev, kellaaeg ja koht.

Vastakad ootused

Puudega inimeste ja nende lähedaste kogemusnõustaja ning MTÜ Händikäpp juures tegutsev Meelika Siilsalu andis teada, et Võru linn ei edastanud ühingule muud põhjendust peale selle, et teenuse taotleja peaks linna sotsiaaltöötajale kohe teatama ka teenuse kasutamise mahu ja maksumuse.

Edasi lugemiseks palun logige sisse

Digilehe lugemisõigusega saab ligipääsu portaalidele vorumaateataja.ee ja
digileht.vorumaateataja.ee, mis sisaldavad kõiki artikleid, kaastundeavaldusi, kuulutusi ja reklaame. Lugemisõiguse saab vormistada SIIT.

20 PÄEVA ENIMLOETUD