Olukorrast kontrolljoonel

Joonistus: ERKI EVESTUS• Riigikogu liige Inara Luigas küsis, minister Jürgen Ligi vastas •

1. Miks maksu- ja tolliamet (edaspidi maksuhaldur) ei teostanud alkoholi-, tubaka-, kütuse- ning elektriaktsiisi seaduse täitmist selle rakendamise kuupäevast (1. mai 2004)?


Tollikontroll on üks maksuhalduri põhitegevusi ja kütuse salakaubavedu on kontrollitud pidevalt. Sõiduautode paakides olevat kütuse ebaseaduslikku edasimüüki on maksuhaldur varasemalt kontrollinud pisteliselt ja teiste meetoditega kui lauskontroll piiril.


Pärast 2012. aasta algust muutus kütusevedu üha massilisemaks, sest Luhamaa tollipunkti kaudu hakkasid lätlased kütuseostu eesmärgil Venemaal käima. 2012. aasta esimeses kvartalis tõusis Luhamaal aasta varasemaga võrreldes Läti registreerimisnumbritega sõidukite osakaal 49 protsendi võrra.


Samuti on pidevalt kasvanud Koidula piiripunkti läbivate sõidukite piiriületuse sagedus – 2012. aasta esimesel poolaastal olid juba üle kolmandiku (1014) kõikidest piiriületustest tekitanud sellised sõidukid, mis ületasid piiri vähemalt 15 korda kuus. Ainuüksi nende sõidukitega veeti kütust standardpaakides Venemaalt Eestisse vähemalt 12 miljonit liitrit. Venemaalt toodud kütuse turu mahust annab aimu muuhulgas ka asjaolu, et piiriäärsetes piirkondades on Eesti poolel tanklaid oluliselt vähem kui Vene poolel. Näiteks on Narvas ainult neli tanklat, samal ajal kui Ivangorodis ja selle lähistel üle kümne. Elanikke on aga Narvas mitu korda rohkem.

Piirikaubandus on välja suretanud osa kohalikust legaal-sest ettevõtlusest, seega riivab kujunenud olukord oluliselt seaduskuulekate ettevõtjate huve. On mõeldamatu, et seaduskuulekad ettevõtjad oleksid võimelised püsivalt tegutsema ebaausas konkurentsiolukorras. Seetõttu peab riik rakendama meetmeid, mis muudaks reisijate poolt sissetoodavate aktsiisikaupadega äritsemise olulisemalt raskemaks, võrreldes praeguse olukorraga. Piirikaubandusest teenitav hõlptulu võib ka demotiveerida osa inimestest endale töökohta otsimast või tegelemast tööjõuturul vajalike oskuste arendamisega. Tekkinud on mitu grupeeringut, kelle tegevuse põhisisu on korraldada „reisijate” toodava aktsiisikauba edasimüüki.


Vähetähtis pole ka see, et Venemaalt toodava aktsiisikauba tõttu jääb riigieelarvesse potentsiaalselt laekumata arvestatav summa aktsiisi- ja käibemaksu ning selle võrra on riigil võimalik tagada vähem avalikke teenuseid.


2. Aktsiisiseaduse § 68 lg 1 sõnastab: „Eestisse sissesõidul on mootorsõiduki standardses kütusepaagis või erikonteineri standardses kütusepaagis, kaasa arvatud veemootorsõiduki standardses kulutankis ja paagis olev, samas mootorsõidukis tarbitav ning sõiduki sihtkohta jõudmiseks vajalik kütus aktsiisivaba.” Mida tähendab ja kuidas tõlgendatakse sihtkoha mõistet? Millise seaduse alusel tõlgendavad MTA töötajad sihtkohta kui elu- või töökohta?

Comments  
  +15
Juba teisel korral Eestisse saabumisel Luhamaa kaudu hakkad paagisoleva kütuse eest aktsiisi maksma. Eks sa proovi siis tõestada, mis äri sa venes ajad. Edu edaspidises tollimaadluses. Enamus nendest paljukiidetud turistidest veavad bensiini müügiks.
  +7
paljud ettevõtjad kiidavad tolli, nüüd saab tõesti kiiremini 600 l paagilise rekkaga kiiremini üle piiri.....nii see oligi ette nähtud ju!
  -12
Tolli tegevuse tulemusena on piirilt kadunud järjekorrad ja nendel inimestel kes muul põhjusel(kütusevedu) piiri ületasid on paremad võimalused. Turistid Venemaalt pääsevad paremini Eestisse, nende arvukus on Eestis tõusnud.Mina võtsin nüüd aastase vene viisa ja tahaks taastada ärisidemeid Venemaaga. Lihtsam seal käik võimaldab paremini suhleda, mis on äri alus.Kiidan Tolli, et sellise otsuse tegid ja lõppkokkuvõtes võidame sellest meie, Eesti elanikud, tervikuna. NB! Käisin korra juba Venes ja tagasi tulles ei küsinud minult keegi mitu liitrit mul kütet paagis oli. Toll saab väga hästi aru kes mis eesmärgil venes käib!
  0

Quoting kuulujutt:

praegust olukorda kasutavad ära muumaalased kes siia oma rekates kütet toovad ja meie eestlased imege näppu- kahju kui see tõesti nii on.


Teie ju ehitate oma riiki,muulased seda ei tee kunagi ega kusagil :eek:
  +4
praegust olukorda kasutavad ära muumaalased kes siia oma rekates kütet toovad ja meie eestlased imege näppu- kahju kui see tõesti nii on.
  +6
Parim tõestus sellest, missuguseid idioote me üleval peame!
  +5
Vastuseks Sevroleemehele. Mees tuli Peterburist. Bensiini oli paagis ca 3 liitrit. See on vajalik auto käivitamiseks sest uuemad gaasisüsteemid ei lase autot gaasiga käivitada. Gaasipaagi maht on 45 l. Gaasi kogus paagis ca 30 liitrit. Elukohta jõudmiseks gaasikulu arvestati 5 liitrit. Nii, et aktsiis 25 l eest. Gaasi kogus määramiseks kasutab toll tihedusemõõtjat, mis näitab paagis oleva gaasi nivoo kõrguse. Gaasi kulu võrreldes bensiiniga on tunduvalt suurem. Ps. ega minnes ka gaasipaak tühi polnud. Pealegi pole tegu passatiga vaid väikese 1,2 l mootoriga autoga.
  +3
Ma ei saa aru. Kui lätlased piiri ummistasid oleks ju võinud neile põhjenduse tuua, et siit ka ei saa lisakütusega koju sõita, kuna 1 nädal pole venes käimisest möödas. NÜÜD SIIS EESTLENE SEE OHVER...
  -6

Quoting ali 2:

Nüüd siis asi niikaugel, et mees tuli venest tagasi praktiliselt tühja paagiga, aga siis avastati, et sõidab gaasiga ning pandi gaasieest aktsiisi maksma. Seadus olla ikka kütusemüüjate vastu. Siit saab järeldada vaid, et müüb kanistriga gaasi. :S


Miks su mees siis gaasi
veab,praktiliselt tühja bensiinipaagiga?Kas gaasipaak peab kindlalt täis olema ja kõik peavad saama samamoodi vedada?Igatahes hea mõte on gaasimasinaga küttevedu,kontroll praktiliselt võimatu,peaks isegi gaas+bensiinpassati muretsema.
  +5
miljonit on riigile võlgu 100 esivõlglast,miks neilt võlgu välja ei nõuta,vaid üritatakse mingeid nn ,,salakütusevedajaid; pigistada. :oops:
  +14
Nüüd siis asi niikaugel, et mees tuli venest tagasi praktiliselt tühja paagiga, aga siis avastati, et sõidab gaasiga ning pandi gaasieest aktsiisi maksma. Seadus olla ikka kütusemüüjate vastu. Siit saab järeldada vaid, et müüb kanistriga gaasi. :S
  +7
tubli w , nüüd olemegi tõe leidnud,ehk mott....
Omalajal tõin kütust tollimeestele, kui ka tanklaomanikule, kõik olid rahul.Vahe on ainult selles, et massoonid kõrvaldasid konkurendid ja nüüd on hea räusata , maailma turuhind tõusis.Tegelikult massoonid müüvad edasi jätkuvalt odavat Venemaalt toodud kütust.
  +15
ainult ligi ja koidu taolised naiivitarid arvavad, et kütus jääb eestisse toomata, lihtsalt massoonid kõrvaldasid riigi kätega konkurendid!
  +9
Piir kinni kas kampaanja elektriautodele kagu-eestis??
  +7
Huvitaval lombel on kuidagi Narvas piiritegevus vaikselt kulgemas ning isegi Narva volikogu astusnoma kodanike kaitseks välja. Siin kagu eestis on vaid null dolerants ja kõik saanus täie rauaga
  +10
Tollimehed ka kahe tule vahel.Tahad töökohta säilitada,pead maksustama.Samas,kui kaovad sõidukid,kaob ka vajadus nii paljude töökohtade järele.Ega kerge pole,kui pead tuttavaid kottima(kui seda just ei naudi,nagu mõni mees seda teeb). 8)
  +21
See sihtkoht on tegelikult veokite seadusest võetud. Era sõiduautol ei saa keegi peale selle juhi määrata sihtkohta. Tahab sõidab Taru või mõtleb teepeal ümber ja suundub hoopis Riiga. Veokil on määratud sihtkoht- kauba peale või mahalaadimiskoht. Mis, aga tollimeeste vallandamisse puutub siis need vennad teevad nüüd selle musta töö ära ja kui kohtus tõestatakse, et tegemist oli vääriti käitumisega pannakse need vastutama ja vallandatakse.
  +14
Tolliametnikud väidavad ka ise,et rikuvad seadust aga neil olevat mingi salajane käskkiri mida nad peavad täitma muidu neid vallandatakse.
  +14
Seega nagu selgub hr.Ligi jutust mingit konkreetset seadust pole.Kõik oleneb ametniku suvast.Eriti hea oli see raske puudega missoka lugu.
  +13
Kütuseäri pidi ju edasi mingilmääral käima. Vahe lihtsalt selles et enne teenisid eestlased nüüd pidavat teenima vene rekkajuhih ning ka kütte hind olevat juba 1;1 eurot.
  +8
raporteerin- piiril kord majas ning missokad näljas.
  +27
Tundub, et antud seadust tõlgendavad MTA töötajad vastavalt oma äranägemisele. Mõningatel inimestel on võimalus piiri ületada nädalas mitmeid kordi täispaagiga. Samas sunnitakse mõnigaid inimesi maksma ka siis kui nad ületavad piiri 2-3 nädalajooksul korra.Tollimeeste auto- paakides loksub ilmselt seesama vene päritolu kütus. Seadus mida annab tõlgendada mitut moodi ei ole kohe kindlasti õigusriigi seadus.Samuti ei ole ka tollitöötajapoolt pealesurutud sihtkoht era sõiduautojuhile mõeldav õigusriigis. Tehke seadus kasvõi nii, et lubatud on siseneda täispaagiga kord nädalas nii nagu lubab seda Läti.
  +13
kui lätlasi on pea pooled, siis jääb järele ainult 6milj. liitrit.kaduv väike kogus.
  +22
Arvan, et kui tänane EV valitsus ei ole suuteline jätkuvalt kasvavatele ja erinevatele probleemidele riigis normaalseid lahendusi leidma, oleks viimane aeg läbi viia erakorralised riigikogu valimiused. Ei tahaks märkimatta jätta siinkohal, et rahva olukord riigis on halvenenud oluliselt viimase 1,5 aasta vältel.
  +16
:p

 


 

LOE VEEL


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD