Menu

.      

UUDISED

Võrus Tallinna maanteel kutsub reklaam kõiki homme Sõmerpalu krossile. Foto: VÕRUMAA TEATAJA

VÄINO LEOKI KARIKAS ❯ Homme on Sõmerpalus üheksandat korda rahvusvaheline staadionikross Väino Leoki karikale. Osalevad eelmistele aastatele sarnaselt nimekad sõitjad nii Eestist kui naaberriikidest. Üle pika aja võib stardis näha kõiki Eesti parimaid sõitjaid.

Osalemisest on tänaseks teada andnud peale Tanel Leoki ka teised eelmise aasta Eesti rahvuskoondise liikmed Harri Kullas, Priit Rätsep ja Gert Krestinov. Mainitud mehed ja Sõmerpalus samuti osalev Karel Kutsar olid lõppenud nädalavahetusel stardis Itaalias toimunud MMil ja kõik kogusid sealt ka MM-punkte. Kui viimastel aastatel on Aigar Leok osalenud Sõmerpalus enduurovõistlusel, siis tänavu naasis ta motokrossi juurde ja on nüüd krossimeestega ühel joonel. Meie parimatel tuleb välisvõistlejatest eelkõige rinda pista MMil tegusid tegeva lätlase Matiss Karroga, kellega koos tuleb Sõmerpallu sõitma veel hulgaliselt lõunanaabrite kiireid sõitjaid.

Selle homme loosimisele mineva Husqvarna murutraktori TS 138 roolis istuva aktsiaseltsi Mehka juhi Peep Raidi sõnul on tegu tõsise tööloomaga suuremate pindade hooldamisel. Järgmisel aastal toimuva kümnenda juubelikrossi peaauhinnaks võib olla robotniiduk. Foto: FOTOSFERA / ANDREI JAVNAŠANHomme lähevad Sõmerpalus rajale masinaklassid 65cc, 85cc, Naised, MX1, MX2, Hobby, Säärud, Enduro Kross Pro ja Enduro Kross Hobby. Võistluspäeva lõpetab traditsiooniliselt superfinaal, mille võitja saab suure Väino Leoki rändkarika.

Homsel meelelahutusel on ka tänavu enne superfinaali sõidetav Säärude sõit, kus on peamine rõhk pigem atraktiivsel sõidukostüümil, kui võidukihutamisel. Eelmistel aastatel osales selles klassis alati üle 80 sääreväristaja ja ka tänavu on oodata vähemasti sama arvu osalejaid. Säärude klassi võistlejate vahel, kes ületavad finišijoone, loositakse kolm auhinda. Peale selle saab eriauhinna kõige huvitavam kostüüm ja sõitja kaaskond.

Juraski Pargi juht Vello Hinn ja tema ehitatud punane hiiglaslik tolmuimeja.

SEIKLUSPARK ❯ Vastseliina külje all asuv Juraski Park korraldas nädalavahetusel hõljukite raja sissesõitmise. Viis aastat oma vanavanemate talus hõljukipargi rajamisega tegelenud Vello Hinn ütles, et projekt võttis reaalse kuju alles hiljuti – pärast hiiglasliku tolmuimeja ehitamist, millega radasid puhastada.

„See on maailma kõige suurem tolmuimeja,” lausus Hinn. „Masin on ehitatud spetsiaalselt hõljukite tarbeks, selle väljamõtlemine ja valmisehitamine oli väga eksklusiivne projekt.” Tolmuimeja on tema sõnul ehitatud piisavalt suure tugevus- ja kulumisvaruga, et kasvõi telliskive sisse loopida.

Nädalavahetusel lustinud hõljukisõitjad. Fotod: FOTOSFERA / ANDREI JAVNAŠAN

Kaks meetrit lai masin on Hinni sõnul sellise mahutavusega, et suudab puhastada korraga ära kõik kahekümnel hektaril asuva Juraski adrenaliinipargi rajad. Masin on suure mahutavusega: see pressib ja pakib sodi korralikult kokku ega vaja vahepeal tühjendamast.

FOTO: Andrei Javnašan Võrumaa Teataja

Neljas katse õnnestus

„Viimane ja kõige raskem osa tolmuimeja ehitamisel oli maast prahti korjava headeri konstrueerimine. Ehitasime valmis neli erinevat tüüpi, alles neljas hakkas korralikult ka maapinda puhastama. Kolm varasemat said hakkama vaid heina maast koristamisega.

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD