TAHTEVÄLJENDUSPÄEV • Sissejuhatavas osas kõneles kultuurimaja direktor Heiki Kelp, kes meenutas 21. oktoobril 1987. aastal Võru linnas toimunud rahva meeleavaldust, kus esimest korda sõjajärgses ajaloos, Nõukogude okupatsiooni tingimustes tõsteti rahva peade kohale sinimustvalge rahvuslipp. Seda ajaloolist fakti esile tõstes hakatigi alates aastast 2007 pidama võrulaste tahteväljenduspäeva.
Ain Saarele omistati Võru linna teenetemärk. Võru ja Eesti vabadusvõitlus on tihedalt seotud Ain Saare ning Vaba-Sõltumatu Noorte Kolonni nr 1 nimega. Sõna võtsid linnavolikogu esimees Toomas Paur, kes esitas Ain Saare riikliku teenetemärgi saamiseks ning algatas toetusallkirjade kogumise kampaania. Kokku koguti 311 allkirja. Kõik, kes toetusallkirja andsid, pälvisid Ain Saarelt südamlikud tänusõnad. Ain ütles, et inimeste kirjalikud toetusavaldused ei ole mitte ainult temale, vaid kõigile Vaba-Sõltumatu Noorte Kolonni nr 1 liikmetele, Võru rahvale. Kogutud toetusallkirjad koos kõigi vajalike lisadokumentidega viib presidendi kantseleisse riigikogu liige Peeter Ernits.
TRAAGILINE NÄDALAVAHETUS • Päästeamet teatas, et 22. oktoobril kell 2.34 tuli väljakutse Antsla valda Kikkaoja külla, kus auto oli teelt välja sõitnud, üle katuse rullunud ja inimene auto alla jäänud. Päästjad vabastasid hukkunu autost.
Samal päeval hukkus Elvas noor mees, kes kukkus alla koolimaja katusele ronides.
25. oktoobri õnnetus nõudsid kolm inimelu ja üks sai vigastada.
Traagika 22. oktoobri esimestel tundidel
Laupäeval, 22. oktoobril kell 2.32 teatati häirekeskusele Antsla vallas Kikkaoja külas Tsooru-Kangsti maantee viiendal kilomeetril toimunud liiklusõnnetusest. Esialgsetel andmetel oli sõiduauto Mazda liikunud Tsooru poole, kui selle juht kaotas pärast paremkurvi läbimist sõiduki juhitavuse üle kontrolli ning sõitis vasakule poole teelt välja. Sõiduki roolis olnud 22aastane mees hukkus sündmuskohal.
Esmastel andmetel viibis juht autos üksi ning ei olnud turvavööga nõuetekohaselt kinnitatud. Samuti puudus mehel juhtimisõigus. Sündmuspaigal oli sõidutee asfaltkattega ja kuiv ning sõiduki rehvid vastasid nõuetele. Mehe kainus selgitatakse välja ekspertiisi käigus.
Lõuna prefektuuri operatiivjuht Indrek Koemets sõnas, et kuigi mees oli varem karistatud korduva juhtimisõiguseta sõidu pärast, ei vähendanud see paraku tema riskeerivat käitumist liikluses. „Lahtine turvavöö, arvatavalt liiga suur kiirus kurvis ja kangekaelne sõiduhimu hoolimata juhtimisõiguse puudumisest on need tegurid, mille tõttu olid liiklusõnnetuse tagajärjed sedavõrd traagilised,” sõnas Koemets.
Eile hommikul ütles samas oma põldu Zetor Crystal 160ga randaalinud talunik Toomas Võrumaa Teatajale, et sellest kurvist on välja sõidetud küll Tsoorust Kikkaoja poole sõites, kuid vastupidist väljasõitmist mees ei mäleta, surmaga pole varasemad väljasõidud lõppenud.
„Meenub, et aastaid tagasi oli selle põllu teises otsas surmaga lõppenud õnnetus mootorrattaga Jawa,” meenutab Toomas.
Toomase sõnul on Kikkaoja ümbruses viimase ajal olnud palju matuseid.
„Juhtus nii, et sain isegi matuserongile vastu sõites pudeli ja tordi,” rääkis Toomas eile hommikul põllul.
Tänavu on Eestis liiklusõnnetustes hukkunud 55 inimest.
Traagika Elvas
Elva linnas Tartu maanteel asuva koolimaja juures hukkus laupäeva öösel 19aastane noormees. Politsei tuvastas sündmuskohal, et esialgsetel andmetel olid kaks 19aastast meest liikunud pärast meelelahutusasutuses viibimist koolimaja juurde. Ühel hetkel otsustas üks noormeestest mööda neljakorruselise koolimaja tagaseinal olevat redelit üles ronida, kuid selle käigus murdus üks redeli ülemistest astmetest, mille tagajärjel kukkus mees alla ning hukkus sündmuskohal.
Markkus
Äsja kirjutasime aasta aega kadunud Markkusest, kes oli kaduma jäädes 17aastane. Imestama paneb, et 19. oktoobril kogunenud nii-öelda asjatundjate koosolekul tõdeti, et hingevalu kannatavatele lähedastele ei ole öelda midagi.
Järgmisel nädalal, kolmapäeval, 2. novembril on hingedepäev. Mõelgem küünlavalgel!
25. oktoober 2016 Liiklusõnnetused nõudsid kolm inimelu ja üks sai vigastada
Tallinnas Pärnamäe teel ööl vastu teisipäeva ennast ja oma kaks kaaslast surnuks sõitnud 18-aastane noormees oli esmase juhtimisõigusega.
Põhja prefektuuri kinnitusel oli noormehel küll juhtimisõigus olemas, kuid tal olid niinimetatud algaja autojuhi load. Juhi võimaliku joobe peab selgitama ekspertiis, samuti selle, kui suur oli õnnetuse hetkel auto kiirus.
Ränk õnnetus juhtus 15 minutit pärast südaööd. Esialgsetel andmetel liikus Audi A4 Iru silla poolt Viimsi suunas, kui kaotas juhitavuse ning paiskus Pärnamäe teel Äigrumäe bussipeatuse juures paremalt teelt välja vastu puud. Sõidukit juhinud 18-aastane noormees ning veel tema kaks eakaalsast hukkusid õnnetuskohal. Kõikidel reisijatel olid kinnitatud turvavööd.
Põhja prefektuuri operatiivjuht Valter Pärn sõnas, et õnnetuse kõik täpsemad asjaolud on selgitamisel. "Sündmuskohal avanenud vaatepilt ja üliraskelt kahjustada saanud ning deformeerunud sõiduk annavad alust arvata, et sõiduki kiirus oli õnnetuse hetkel lubatust suurem. Hetkel töötavad sündmuskohal päästetöötajad, politseinikud ning eksperdid, kes viivad läbi esmaseid menetlustoiminguid."
Teelõik õnnetuspaigas on valgustatud ning suurim lubatud kiirus sel alal on 50 km/h.
Juhtunu osas on alustatud kriminaalmenetlust, mida viib läbi politsei-ja piirivalveamet ja juhib Põhja ringkonnaprokuratuur.
Lehekülg 1057 / 1383