Menu

.      

Elektriautode läbisõit on kolm korda keskmisest sõiduautost väiksem

Elektriauto jõuab Võrru.  Foto:  Võrumaa TeatajaRiigi 507 elektriautot läbivad kolm korda vähem kilomeetreid kui keskmine sõiduauto, üks ametnik sõitis elektriautoga poole aastaga vaid 227 kilomeetrit, kirjutab Eesti Päevaleht.

Saastekvootide eest Eestile ostetud 507 Mitsubishi i-MiEV elektriauto poole aasta keskmine läbisõit on 3469 kilomeetrit. Seega läheb riigiteenistujatel ametiülesannete täitmiseks 30 000 eurot maksnud elektriautode teeneid vaja päevas keskmiselt 19 kilomeetri läbimiseks.

Tallinna tehnikaülikooli logistikainstituudi professor Dago Antov tõi võrdluseks, et ühe Eestis registreeritud sõiduauto keskmine läbisõit aastas on 12 532 kilomeetrit. "Seega oleks ühe sõiduauto keskmine läbisõit päevas ligi 34 kilomeetrit ja kuue kuuga 6000–7000 kilomeetrit," väitis ta 2011. aasta maanteeameti uuringule tuginedes.

Kui võtta aluseks ühe kuu läbisõit 1044 kilomeetrit, on sotsiaaltöötajate tulemus pea poole kehvem tavasõiduki kasutamisest, kuigi nende tööülesanded eeldaks vilgast ringisõitmist.

Seevastu seitsme ülejäänud ministeeriumi ametnikud kasutavad riigi antud kalleid mänguasju veel vähem: nemad läbivad elektriautoga ühes kuus 103–421 kilomeetrit, mis tähendab, et sotsiaaltöötajad on neist pea kolm korda tragimad elektriauto kasutajad.

Sotsiaalminister Taavi Rõivas ütles neljapäeval valitsuse pressikonverentsil, et Eesti Päevalehe artiklis mainitud 227 kilomeetrise läbisõiduga elektriauto töötab suletud territooriumil Ämari lennuväljal, küll on aga riigi elektriautode hulgas hulk ka selliseid, mis on poole aastaga läbinud üle 10 000 kilomeetri.

"See 227 kilomeetrit sõitnud auto on üks auto, mis oli kõigist 507 autost läbisõidult kõige väiksem," täpsustas ta.

"Minu selge veendumus on see, et need 507 elektriautot, millest 440 kasutavad sotsiaalministeeriumi haldusalas peamiselt sotsiaaltöötajad, on väga vajalikud ja täiendav võimalus abi osutamiseks," sõnas Rõivas.

Riigi kasutuses olevad elektriautod on Rõivase sõnul praeguseks üle 327 tonni CO2 kokku hoidnud. "Samuti kasutavad nad iga läbitud kilomeetriga maksumaksja raha keskmiselt 4-5 korda vähem kui kasutaksid sisepõlemismootoriga autod," lisas ta.

Mõnede autode vähene läbisõit võib Rõivase sõnul olla tingitud ka sellest, et kiirlaadimsvõrgustik avati alles loetud nädalad tagasi.

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD