Tuulest viidud 208 – kas Peugeot’ uue põlvkonna visiitkaart?

Sees jätkub sama, mida väljas alustati – rooliratas pole ümmargune, vaid alt lõigatud, mõõdikuteplokki tuleb vaadata üle rooli. See-eest raadio sõrmitsemine on tugiplaadi abil mugavaks muudetud.  Kokkuvõttes näeb 208 seest üsna kvaliteetne välja. Näiteks proovisõiduauto Active pakett koos mõnede juurdeostetud mugavus- ja ilulisadega (2tsooniline kliima, LED-päevasõidutuled, laekaga käetugi juhiistmele ning esiistmete soojendus) on täiesti OK. Pildil on näha standardne CD/MP3 nelja kõlariga roolil asuvate juhtnuppudega raadio. Soovi ja raha olemasolul saab selle asemele mitmeid 7” puutetundliku värvilise ekraaniga seadmekombinatsioone kuni 2 USB pesa omava, 6 kõlariga, Bluetoothi omava ja naviseadet sisaldava CD-lugejaga infosüsteemini (lisatasu kuni 1200 eurot).  Foto: MIHKEL VANARITegu pole aastal 2001 valitud kõige esimese Eesti aasta auto Peugeot 206 või selle järglase 207 edasiarendusega. Uus 208 on küll 207 platvormil, kuid silmaga on näha muutunud geneetiline kood. Seda tõestab 0,29-ni vähenenud tuuletakistustegur ning vaatamata vähenenud välismõõtudele (70 mm lühem ja 10 mm madalam) 15 liitri võrra suurenenud siseruum (tagaistuja põlvedele leitud 5 lisasentimeetrit). Kaalus on 208 alla võtnud keskmiselt 110 kg ja kaalub tühjalt mõnel juhul vaid 975 kg.


Peugeot on sageli olnud kass, kes kõnnib omapead. Vahel on ta sattunud automoes suunaandjaks, vahel on tema katsetused lihtsalt unustatud. Silmapaistvalt inetuid autosid pole Peugeot’ disainistuudiost kunagi tulnud. Ka 208 ei paista argiselt hall, samas ei püüa ta kõigile meeldida. Välimuselt on 208 astmekese kõrgemal B-klassi rahvaautodest, kippudes rohkem konkurendiks Citroen DS 3-le, Minile ja miks mitte ka Audi A1-le. Allakirjutanu arvates on tegu meeldiva välimusega sõidukiga. Kolmnurk esiukseklaasil, mitte ühtegi sirgjoont ja mitte ühtegi lõpetatud ringi – justkui tuulest viidud. Foto: MIHKEL VANARIKordi edevam välimus


Lühikeste kahte mahtu keredega kompaktautode kujustaja elu pole kerge, sest vajadus säilitada siseruum ei anna erilist vabadust vormimänguks. Ka konkurente on väga palju siginenud. Peugeot’ disainerid on aga osanud pakkuda midagi värsket. Tulemus on kompromissitu, skulptuurne ja pisut atleetlik. Uus iluvõre ja tagatuled ning pisiasjadeni viimistletud välimus tõstavad auto võistlema justkui endast tublisti kallimate konkurentidega. Uus 208 kui disaintoode ei taha meeldida kõigile, kuid ta leiab kindlasti suure hulga poolehoidjaid, sest nii väikeste autode seas kohtab harva omanäolisust.