EESTI ELU

2022. aastast võib sõita vaid põhjamaade tarvis tehtud talverehvidega

Alates 2022. aasta 1. detsembrist peavad sõidukite naastudeta talverehvid olema mõeldud põhjamaade kliimas kasutamiseks.

Nõuetele vastavad rehvid on tähistatud märgiga, millel on kolm mäetippu ja lumehelves, teatas maanteeameti pressiesindaja teisipäeval BNS-ile.

Sellest aastast on talverehvide kasutamine kohustuslik ka kerega L6e (niinimetatud mopeedauto) ning L7e (ATV) kategooria sõidukitele. Endiselt peavad talvisel ajal talverehve kasutama M1 (kuni kaheksakohaline auto), N1 (kaubik, mille täismass ei ületa 3,5 tonni) ja O2 (haagis, mille täismass on üle 0,75 tonni, kuid ei ületa 3,5 tonni) kategooria sõidukid.

Naastrehvide kasutamine on lubatud 15. oktoobrist kuni 31. märtsini, talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral võib  naastrehve kasutada kuni 30. aprillini. Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini.

Alates 1. detsembrist on talverehvid kohustuslikud

Maanteeamet tuletab meelde, et talverehve on Eestis kohustuslik kasutada 1. detsembrist kuni 1. märtsini.

Naastudeta talverehvide ehk lamellrehvidega tohib sõita aasta läbi. Talverehvide puhul on oluline meeles pidada, et nende mustri jääksügavus peab olema suurem kui kolm millimeetrit, soovitatavalt vähemalt neli-viis millimeetrit.

„Ehkki sügisel ei ole olnud eriti muutlikke ilmaolusid, ei jää tali kunagi taevasse. Praegu on viimane aeg rehvid ära vahetada, et talvisteks teeoludeks valmis olla. Õnnetusi on võimalik ennetada,  kui oskame ohte ette näha ja õigeaegselt reageerida. Keerulistes ilmaoludes toimetulekuks on õige rehvi ja kiiruse valik olulisemaid tegureid,“ sõnas politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo.

Mõistlik ei ole kasutada rehve, mis on vanemad kui kaheksa kuni kümme aastat, sest rehvi omadused ajas halvenevad ning teatud hetkest ei ole nende omadused enam piisavad ohutuks liikluses osalemiseks.

Tuleb mõelda ka sellele, et ainult rehvivahetusest  ei piisa. „Talve ja rehvide puhul tuleb arvestada, et ainult rehv ei hoia autot teel. Seda teeb ikkagi juht,“ sõnas maanteeameti liiklusekspert Villu Vane. „Kõige olulisem on muuta oma sõidustiili ja olla valmis libeduseks. Hoiduda tuleb äkilistest manöövritest, hoida suuremat pikivahet ja jälgida teeolusid ning libeduse puhul vähendada kiirust,“ lisas ta.

Enne sõidu alustamist saab teeoludega Eesti eri piirkondades tutvuda läbi teeilmajaamade ja teekaamerate veebilehel tarktee.ee.

43 protsenti töötajatest teenib raha mitmel ametikohal

Fotoo: AIGAR NAGEL

CV.ee viis novembris läbi küsitluse, kus osales ühtekokku 700 inimest, kellest 400 olid töötava eraisiku rollis ja 300 inimest tööandja rollis. Küsitluse eesmärk oli välja selgitada, kui palju on Eesti ettevõtetes inimesi, kes töötavad mitmel ametikohal, milline on mitme rolli pidamise mõju ja tegelik põhjus ning kuidas suhtuvad sellesse tööandjad.

Eraisikute vastustest selgus, et suisa 43 protsenti inimeste sissetulek laekub erinevatelt tööandjatelt. Peamiste põhjustena mitut töökohta pidada tõi 41 protsenti mõjuva põhjusena välja suurema sissetuleku, 17 protsenti enesearengu läbi mitme töö ning üllatuslikult 15 protsenti oskamatuse öelda “ei”.

Tööl käivatest inimestest 17 protsenti vastas, et neil on oma ettevõte, kuid vaid 10 protsendi jaoks oma ettevõte peamine sissetuleku allikas ning suurel enamusel on oma ettevõte pigem passiivselt muude tegemiste kõrvalt.

Tööandjate vastustest selgus, et enamik juhid ehk 80 protsenti on teadlikud sellest, et nende ettevõttes töötavad inimesed mitmel ametikohal, ja neist 77 protsenti usub, et nendega on mitmel töökohal töötamine avatult läbi räägitud. Seevastu mitmel ametpositsioonil töötavad inimesed ütlesid, et vaid 22 protsenti on küsinud oma tööandja arvamust ja vaid 19 protsenti märkis, et tööandja suhtub mitmel töökohal töötamisse positiivselt.

Küsitlusega taheti välja selgitada ka, kui palju on neid inimesi, kes töötavad rohkem kui kahel ametikohal samaaegselt. Selgus, et enamik inimesed töötavad siiski maksimaalselt kahe tööandja heaks, kuid vastanutest 15 protsenti töötas vähemalt kolme tööandja heaks. Kui eraisikute vastustest selgub, et neli inimest kümnest töötab mitme tööandja heaks, siis tööandjate peades on olukord märksa positiivsem. Üllatuslikult 44 protsenti tööandjatest usub, et nende ettevõttest üks kuni kaks inimest kümnest töötab mitme tööandja heaks ja vaid 12 protsenti tööandjatest usub, et kolm inimest kümnest teeb mitme tööandja heaks tööd. Seda, et neli inimest kümnest töötab mitme heaks, ei arva ükski tööandja.

Mitmel töökohal töötamist peab suur osa tööandjatest positiivseks või lühidalt öeldes aktsepteeritavaks, sest kui inimesi on vähe, tuleb häid inimesi jagada. Samas nagu küsitluse tulemused näitavad, et pruugi tööandjad olla väga hästi valgustatud, millist tööelu tema meeskonnaliikmed elavad.

Oluliselt rohkem oli tööandjate poolt negatiivseid kommentaare, pidades mitmel töökohal töötamist oma ettevõtte seisukohalt halvaks, kuna inimesed on väsinud, sageli hõivatud muude kohustustega, ei suuda nii hästi fokusseerida ja ettevõtte ajalise tööplaani loomine on sageli keeruline.

“Näib, et üldiselt on meie tööturg üsna suure hüppe edasi teinud, sest just tööandjate aktsepteeriv suhtumine mitme töökoha pidamisse on olnud ehk suurim muutus. Tõenäoliselt on kogu aeg meie seas olnud inimesi, kes teevad mitut tööd, kuid me ei rääkinud sellest, sest levinud oli “ühe jumala” kummardamine nagu mulle hiljaaegu üks tegevjuht üles. Oleme olukorras, kus me ei räägi enam nii palju tööotsijast vaid tööle meelitatavast ja temale pakutavast väärtuspakkumisest, mille mõjuvaks komponendiks on vabadus”, kommenteeris küsitluse tulemusi CV-Online turundusjuht, Maris Viires.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD